יום רביעי, 28 באוקטובר 2015

פעילות בלוג (תשע"ו)- האם דוד ידע?

בהנחה שדוד עומד למשפט בחשד לרצח.

כתבו כתב תביעה או כתב הגנה לבחירתכם (עשר שורות לפחות), וציינו:
כתב תביעה – בו אתם כותבים סעיפי אישום נגד דוד על מעורבותו וחלקו ברצח אבנר, נמקו.
כתב הגנה – בו אתם כותבים סעיפי הגנה להוכחת חפותו וניקיונו של דוד מרצח אבנר, נמקו.

בססו דבריכם מהקטע הנלמד (שמ"ב ג' 39-21).

33 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. לכבוד התובע המחוזי: להלן כתב הגנה לדוד
    דוד אינו מעורב כלל ברצח אבנר. להלן נימוקיי:
    דוד לא ידע על רצח אבנר ודוד ולא ביצע אותו. בנוסף לכך בפגישתו האחרונה עם אבנר הוא ערך איתו משתה כאות להסכם השלום שהציע אבנר ודוד הסכים,ולכן לא ייתכן שדוד מסכים להסכם שלום, ואחרי כמה ימים הוא ישלח את יואב לרצוח את אבנר. מה שעוד מוכיח שדוד לא קשור לרצח אבנר הוא שדוד לא ידע על כך שיואב מחזיר את אבנר לחברון. כאשר דוד שומע על הרצח הוא מאשים את יואב וגם מקלל אותו, מה שאומר דוד עצבני על יואב בכך שהוא רצח את אבנר. דוד לא שפט את יואב, מכיוון שבתרבותו ותפיסתו קללה חורצת גורלו של אדם ולכן למעשה הוא בעצם מעניש את יואב בכך שהוא מקלל אותו.
    עקב כל נימוקיי אני מתנגד בתוקף לכל האשמות של התובע המחוזי שדוד קשור לרצח אבנר.

    השבמחק
  3. כתב תביעה- יואב רצח את אבנר בעזרת סכין כשהוא דוקר אותו בחומש לאחר שאבנר רצח את אחיו עשהאל גם כן בחומש
    לדעתי לדוד היה חלק ברצח ולהלן נימוקי:
    דוד ידע שאבנר הוא האיש החזק בבית שאול ולכן היה צריך להרוג אותו. אבנר ויואב נפגשים לא ייתכן שדוד לא ידע על פגישת יואב ואבנר מאחר ואין מצב שמלך לא ידע על פגישת שר צבאו עם פגישת שר צבא אחר. אבנר רצח את אחינו של דוד ולא הגיוני שדוד המלך(בגלל שהוא מלך אסור שהוא ייתן לפגוע בבני משפחתו) ישכח דבר כזה ולבטח ירצה לנקום.
    אבנר כבר הסיב את כל ישראל לדוד ולכן לדוד לא היה בו צורך יותר.
    כאשר אבנר מת דוד ישר ממהר להכריז שאין לו קשר לרצח "על ראש הגנב בוער הכובע" אם לא היה לא שום קשר הוא לא היה מתאמץ כל כך להכחיש את מעורבותו.
    דוד לא שופט את אבנר אלא רק מקלל אותו וסביר להניח שמעשה זה נובע מקנוניה.
    לפי טענות אלה יש לדוד מספר מניעים לרצוח את אבנר ולמרות שלא העניש אותו פיזית הוא מכריז על יום אבל ואם הוא היה לו כל כך חשוב בשביל להכריז על יום אבל הוא בטח היה צריך להעניש את יואב.

    השבמחק
  4. מאור שימנסקי ט'116 בדצמבר 2015 בשעה 2:33

    לכבוד: בית המשפט והתובע.
    הנידון: מעורבות דוד ברצח אבנר.
    דוד אינו אשם ברצח אבנר, כי הוזמן אבנר למשתה אצל דוד לטובת ההסכם, ודוד אחר כך שלח אותו בשלום חזרה(כפי שמציין המספר שלוש פעמים), ובמשתה לא היה שום איום או מילה שתוביל לרצח אבנר. לפי טענתו של דוד, הוא לא ידע כלום על הרצח. כשחזר יואב מפשיטה צבאית הוא גילה שאבנר היה בחברון ושדוד שלך אותו חזרה. יואב השמיט את המילה "בשלום", מה שמעיד על כך שליואב כנראה הייתה כוונה זדונית. יואב האשים את אבנר על ריגול ושעניין ההסכם היה בעצם רמאות, ודרך לכסות על הריגול. המספר המקראי גם מציין שדוד לא ידע שיואב החזיר את אבנר לחברון. יואב רצח את אבנר בחומש(בצלע החמישית) כמו שאבנר עשה לאחיו של יואב. לפי זה אנו יכולים לדעת שדוד לא ידע לגבי הרצח.

    השבמחק
  5. לכבוד : בית המשפט המחוזי חיפה .
    הנידון : כתב תביעה אודות מעורבותו של דוד ברצח אבנר
    המספר המקראי מתאמץ לנקות את דוד ולכן מציין שדוד אינו יודע שיואב מחזיר את אבנר אנו יודעים על דוד שהוא מלך אחראי , הוא מודע למתרחש ולא יתכן שהמלך לא יודע על פגישה של שני אנשי צבא .
    יואב לוקח את אבנר לחברון ושם רוצח אותו וכאשר דוד שומע על הרצח הוא ממהר להודיע שיואב אשם ושאין לו קשר ברצח . " על ראש הגנב בוער הכובע "
    דוד אינו מעניש את יואב פיזית דבר שמעלה ספק נוסף שיש לו יד ברצח .
    לדוד יש אינטרס גדול לעשות זאת , אבנר הוא האיש החזק בבית שאול
    ומאחר והסב עליו את כל ישראל אין צורך בו יותר .
    דוד עושה מספר פעולות כדי לשכנע את העם בחפותו מכריז על אבל ממלכתי ודורש מיואב ומהעם לקרוע את בגדיהם וללבוש שקים , משתתף בלוויה ודורש שיספדו על אבנר , בוכה על מות אבנר , מקונן על אבנר, צם.
    דוד מתאמץ לנקות את עצמו ומתאמץ להסיר אחריות מהנעשה עוד דבר המוכיח שיש לו יד ברצח. מטרת דוד הייתה איחוד העם והקמת ממלכה מאוחדת ולכן שיכנע את העם ושיקר להם כדי שיחשבו שהוא ראוי להיות למלך עליהם .

    השבמחק
  6. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  7. הנני מגיש כתב תביעה בכוונה לערער את חפותו של דוד בן ישי החשוד בהיותו מעורב ברצח אבנר בן נר ז"ל ולהלן טענותיי.
    כבר מפסוק ל"א ניתן לראות איך המספר המקראי מתאמץ לנקות דוד מן המקרה ומציין שדוד לא יודע שיואב מחזיר את אבנר, מה שנשמע בלתי אפשרי שהמלך לא ידע על פגישה בין שני שרי צבא, בנוסף לפי פס כ"ח ברגע הראשון שדוד שומע אל הנעשה הוא ישר מכחיש כל קשר ומוציא את עצמו מן המשוואה, ומיד לאחר מכן הוא מתחיל לבכות בצורה מוגזמת שלא מכבדת איש במעמדו. פעולות אלא מראות הגזמה בתגובתו של דוד בצורה מחשידה ואף מפלילה ובמקום למלא את תפקידו כמלך וכשופט הוא מקלל את יואב שרצח את אבנר ז"ל ללא סיבה אף נקמה על מות אחיו עשהאל ואני טוען שדוד תמך בה, ולא שופט אותו כשורה ובצורה הוגנת ולא גוזר עליו את העונש הראוי ליואב - מוות.

    השבמחק
  8. הנדון, להוכיח את חפותו המלאה של מרשי דוד המלך מהטענות המקשרות אותו לרצח אבנר שר צבאו של איש-בושת.
    יש הטוענים כי דוד המלך נוטל חלק במזימה של יואב וברצח אבנר.
    ראשית, אבסס את טענתי על כך שמרשי הזמין את אבנר למשתה שערך במיוחד לכבודו כדי לציין את ההסכם שסיכמו ביניהם.
    אבנר שולח שליחים למרשי ומציע לו הסכם שלום ובתמורה הוא יגרום לכל בני ישראל לראות אותו כמלך על כל ישראל.
    לאחר שאבנר ממלא את חלקו ומשכנע את זקני ישראל ואת בני ישראל, אבנר פונה גם לשבט בנימין שהוא שבטו של שאול ז"ל שגם הם מסכימים.
    כאשר העניין תם ודוד מומלך על כל ישראל, וכאן מגיע החלק המרכזי, מרשי מזמין את אבנר למשתה לכבוד הסכם השלום. אבנר הגיע לחברון ובישר לו על הסכמת העם להמלכתו.
    למחרת בבוקר, אבנר עזב את ביתו של מרשי, ככתוב "וישלחהו וילך בשלום". אבנר יוצא מביתו של מרשי כשלפתע פוגש את יואב בן צרויה, שהוא הנאשם ושיש לו חלק מובהק ברצח אבנר. כאשר יואב ואבנר נפגשים, "הנאשם" מאשים את אבנר בריגול וברמאות בכל אשר נוגע להסכם השלום. כנקמה, יואב דוקר את אבנר בצלעו החמישית, כפי שעשה לעשהאל אחיו.
    בנוסף לכל, מרשי גם מקלל את יואב שהוא גם בן משפחתו מה שמוכיח עוד יותר את חפותו ואת כעסו על רצח אבנר. קללה חורצת גורל אדם ובקללה זאת דוד מקלל את בן משפחתו, עונש שלדעתי ראוי ביותר למקרה זה.
    לדוד אין שום אינטרס לרצוח את אבנר, מכיוון שאבנר רצה בהמלכתו וכבר היה בדרך להמליכו על כל ישראל. בנוסף לכך אבנר רצה בטובת דוד ורצה לעזור לו ולהיות יד ימינו. בטענה זאת אתה מוציא למרשי שם של אדם כפוי טובה, ההפך הגמור ממנו, אבנר עשה את תפקידו ודוד האחרון שיבקש ברצח אדם שעזר לו. ניתן להוכיח זאת בכך שהוא מספיד את אבנר.
    אסיים בכך שאומר כי מרשי חף מפשע זה לחלוטין ואומר בפה מלא שיש פה צד אחד בלבד ברצח והוא יואב. ליואב היה אינטרס לרצוח אותו מכיוון שפחד שמעמדו ידרדר בעיניי מרשי ושמרשי יאהב את אבנר ויעריך ויסמוך עליו יותר ממנו.
    סיימתי את דבריי ועם הנאשם.

    השבמחק
  9. כתב תביעה נגד דוד המלך.
    דוד הוא חלק מרצח אבנר מכיוון, שהוא מלך ישראל והוא צריך להיפטר מכל אדם שעומד ומפריע לו לבסס את מעמדו ואבנר הוא איום גדול מאוד מצד דוד.
    אין סיכוי שיואב עושה פעולה כזאת (רצח אבנר) מבלי ידיעתו של המלך בכל זאת יואב הוא שר צבא הוא לא יעשה פעולות מבלי שהשולט אליו יסכים. אני חושב שדוד לא חשב שהמקרה יתפרסם בצורה כזאת פומבית ולכן עשה את פעולות אלו דוד לא נקט במספיק אמצעי זהירות.
    וַיִּקְבְּרוּ אֶת-אַבְנֵר בְּחֶבְרוֹן וַיִּשָּׂא הַמֶּלֶךְ אֶת-קוֹלוֹ וַיֵּבְךְּ אֶל-קֶבֶר אַבְנֵר וַיִּבְכּוּ כָּל-הָעָם(פרק ג שמ"ב ל"ב)
    מלך לא יבכה על אדם אשר ניסה לקחת לו את המלכות ולבסוף עבר לציידו של המלך, לא מתחברים לאדם שמנסה להיכנס תחתה ובסוף עושה איתו שלום.

    השבמחק
  10. לכבוד בית המשפט קריית אתא.
    הנידון: חפותו של מרשי ממעורבות ברצח אבנר
    דויד איננו מעורב ברצח ולא ידע כלום ולא היה קשור מכיוון שע"פ
    העדויות שיש לי אני יוכיח שהוא חף מפשע מכיוון שאבנר הגיע אל דויד
    בכדי לכרות בריתות ואם דוד יסכים הוא ימלוך על שבט ישראל
    דויד מסכים ושולח את אבנר לשלום ואבנר הלך להכין את שבט ישראל
    להמלכתו של המלך דויד. כאשר יואב מגיע מפשיטה צבאית הוא
    שומע שאבנר היה ושדוד שילחו . יואב בכוונה משמיט "בשלום"
    כי זה מוכיח על תוכניתו הזדוניות,
    מכיוון שיואב רוצה לנקום בדם אחיו עשהאל. ולחידוד דבריי המספר מציין
    שדוד לא ידע שיואב מחזיר את אבנר לחברון, יואב מאשים
    את אבנר על ריגול ועניין ההסכם הוא מעשה מרמה וכיסוי לריגול
    בזמן שיואב מחזיר את אבנר לחברון דוקר אותו בחומש (צלע חמישית),
    כאשר דוד מגלה על הרצח ממהר הוא להודיע שיואב אשם ואין לא קשר
    לרצח ומקלל את יואב אך לא שופט אותו כמו שציפינו . דוד לא ידע
    על פגישתם של השרים וזה מוכיח שדוד לא ידע כלל מהרצח.

    השבמחק
  11. נושא: רצח אבנר.
    לכבוד : בית המשפט המחוזי תל אביב.
    מרשי דוד לא קשור לרצח אבנר,
    מפני שלדוד לא היה אינטרס להרוג את אבנר ובנוסף לכך דוד ביצע חמישה פעולות לאחר מות אבנר והם:
    דוד מכריז על אבל ממלכתי ודורש מיואב ומהעם לקרוע את בגדיהם וללבוש שקים ובנוסף לכך, דוד משתתף בלוויה ודורש שיאמרו דברי הספד על אבנר ,דוד בוכה על מותו של אבנר ובנוסף לכך, דוד מקונן על אבנר ובנוסף לכך גם צם.
    איך לדעתכם הגיוני שדוד ינסה לרצוח את אבנר,
    מפני שדוד ואבנר עשו שלום, חגגו, ועשו משתה ביחד.
    בנוסף לכך אבנר פונה באופן אישי גם לשבט בנימין מכיוון שזהו שבטו של שאול ואם שבט זה יראה בדוד כמלך יתכן ששאר העם יצטרף ודבר זה מעיד על נאמנות של אבנר כלפי דוד ופה אנו רואים את נאמנותם אחד כלפי השני.
    ולכן אני עומד בזאת שדוד אינו קשור ואינו מעורב ברצחו של אבנר, ולכן דוד מרשי חף מפשע.

    השבמחק
  12. נושא: רצח אבנר.
    לכבוד : בית המשפט המחוזי תל אביב.
    מרשי דוד לא קשור לרצח אבנר,
    מפני שלדוד לא היה אינטרס להרוג את אבנר ובנוסף לכך דוד ביצע חמישה פעולות לאחר מות אבנר והם:
    דוד מכריז על אבל ממלכתי ודורש מיואב ומהעם לקרוע את בגדיהם וללבוש שקים ובנוסף לכך, דוד משתתף בלוויה ודורש שיאמרו דברי הספד על אבנר ,דוד בוכה על מותו של אבנר ובנוסף לכך, דוד מקונן על אבנר ובנוסף לכך גם צם.
    איך לדעתכם הגיוני שדוד ינסה לרצוח את אבנר,
    מפני שדוד ואבנר עשו שלום, חגגו, ועשו משתה ביחד.
    בנוסף לכך אבנר פונה באופן אישי גם לשבט בנימין מכיוון שזהו שבטו של שאול ואם שבט זה יראה בדוד כמלך יתכן ששאר העם יצטרף ודבר זה מעיד על נאמנות של אבנר כלפי דוד ופה אנו רואים את נאמנותם אחד כלפי השני.
    ולכן אני עומד בזאת שדוד אינו קשור ואינו מעורב ברצחו של אבנר, ולכן דוד מרשי חף מפשע.

    השבמחק
  13. לכבוד התובע המחוזי,
    הנדון: כתב אישום בגין מעורבותו של דוד ברצח אבנר.

    ראשית, במלחמת האחים בין שני המחנות- מחנה דוד ומחנה איש בושת, אבנר רצח את עשהאל אחיינו של דוד באופן משפיל(שמ"ב ב 23)ולכן, יכול להיות שכבר בזמן זה לדוד היה מניע. בנוסף לכך, כאשר אבנר בא לדוד, הוא הביא איתו 20 אנשים כלומר, יכול להיות שיש מתיחות ביניהם ואבנר לא מרגיש בטוח ללכת לדוד. יתרה מזאת, כאשר דוד ערך משתה עם אבנר כתוב שאבנר הלך בשלום(שמ"ב ג 21), אבל כשיואב ועבדי דוד הגיעו ממלחמה רשום שדוד הלך אך לא בשלום(שמ"ב ג 22) כלומר, אם עבדי דוד ידעו שיואב מתכנן משהו נגד אבנר לא יכול להיות שדוד לא ידע על כך. יתר על כך, כאשר יואב שלח שליחים להרוג את אבנר(שמ"ב ג 26), הוא שלח שליחים של דוד המלך ולכן לא יכול להיות שלא ידע על כך כלום. ולאחר מכן, כאשר דוד שמע על מעשיו של יואב הוא התחיל לבצע פעולות כגון: קריעת בגדים ולצום כדי להראות לעם שהוא לא אשם כלומר, הוא מנסה להוכיח את חפותו למרות שלא אמרו שלקח חלק ברצח או קראו לו לתת דין וחשבון. פעולתו האחרונה של דוד הייתה לתת לה' להחליט מה העונש לבני צרויה במקום שדוד שהוא המלך ואחד מתפקידיו הוא לשפוט, הוא לא עשה זאת. לפיכך אפשר להסיק כי לא רצה לעשות משפט כי יכול להיות שלקח חלק עם בני צרויה במות אבנר(שמ"ב ג 39).

    לסיכום, אני טוענת כי דוד לקח חלק ברצח אבנר ואתה צריך לבצע פעולה לפתרון התיק ולסיומו.

    השבמחק
  14. יסמין סולצמן16 בדצמבר 2015 בשעה 2:41

    כתב אישום בגין מעורבותו של דוד ברצח אבנר:
    הנדון: מעורבותו של דוד ברצח אבנר.

    לדעתי, דוד מעורב ברצח של אבנר ובתכנונו ולהלן מס' סעיפים לביסוס טענתי: ראשית, לאחר שאבנר מודיע לדוד שכל העם הסכים לקבלו למלך, דוד עורך מיד משתה. למשתה זה, אבנר מגיע מלווה ב-20 אנשים על מנת לשמור על ביטחונו- "ויבוא אבנר אל דוד חברון ואתו עשרים אנשים ויעש דוד לאבנר ולאנשים אשר אתו משתה"(שמ"ב ג',20). לכן, השאלה שנשאלת היא מדוע אבנר הגיע עם 20 אנשים למשתה אם היחסים בינו לדוד הם טובים? לכן, ניתן לראות שהייתה מתיחות בין אבנר לדוד. בנוסף, כאשר דוד שולח את אבנר לארגן את שבטי ישראל להמלכת המלך בשלום, הסופר המקראי מציין זאת שלוש פעמים-"וישלחהו וילך בשלום". דבר זה מדגיש שדוד השתמש באבנר לשם האינטרס האישי שלו- אבנר ייתן את חלקו בהמלכת דוד ולאחר מכן דוד ייפטר ממנו. כמו כן, כשיואב, שר הצבא של דוד חוזר מהקרב ושואל את דוד מדוע הוא שלח את אבנר, הוא משמיט את המילה "בשלום"- "ויבוא יואב אל המלך ויאמר מה עשיתה הנה בא אבנר אליך למה זה שלחתו וילך הלוך" (שמ"ב ג',24). עצם השמטת המילה היא סימן לכך שליואב היו כוונות רעות לגבי אבנר והדבר העיקרי בהן הוא הנקמה על רצח אחיו ואחיינו של דוד- עשהאל (שמ"ב ב'). בנוסף, יואב אומר לדוד שאבנר הגיע כדי לרגל וההסכם הוא מעשה מרמה. כך לדוד, יש שותף לרצח ומניע לרצח. לאחר מכן, יואב הולך לפגוש את אבנר ולרצוח אותו והמספר המקראי מציין שדוד לא ידע זאת. אך לא ייתכן שהמלך לא ידע על פגישתם של שני שרי צבא. דוד ממהר להאשים את יואב ברצח והוא אינו שופט אותו או מעניש אותו באופן פיזי. הוא מוצא דרך מקורית לטפל בו- הוא מטיל עליו קללה. כך דוד מצליח לממש את האינטרס שלו מבלי לפגוע בבני משפחתו.
    לבסוף, סדרת הפעולות שמבצע דוד בעקבות מותו של אבנר מעידות על כך שהוא מנסה להוציא עצמו חף מפשע: הוא מכריז על אבל ממלכתי ודורש מיואב ומהעם לקרוע את בגדיהם וללבוש שקים, הוא משתתף בלוויה, בוכה, אומר דברי הספד על אבנר וצם.

    השבמחק
  15. לכבוד: בית המשפט.
    הנידון לתביעה: דוד המלך.
    דוד מעורב ברצח אבנר אפילו שהוא לא הופיע בו, על פי סעיפים הבאים.
    דוד הוא המלך ולא ניתן ששר צבא של המלך ירצח אדם מבלי פקודתו מה שמסמל שאולי דוד ידע שדבר כזה יקרה גם אם הוא לא ביקש ממנו כלומר : דוד "העלים עין".
    המספר מתאמץ לציין שדוד לא ידע שיואב מחזיר את אבנר. לא ייתכן שהמלך לא יודע על פגישה של שני שרי צבא גם אם זה לא רשמי.
    כאשר דוד שומע על הרצח הוא ממהר להאשים את יואב ובנוסף גם מקלל אותו כלומר הוא מנסה לצאת ה"צדיק" ולהראות לעם שאין לו קשר משום שהוא אהב את אבנר.
    דוד מעצים את המוות של אבנר בכך שמכריז שהמוות של דוד הוא אובדן גדול מאוד בכדי להוכיח לעם שאפילו שאבנר היה האויב של דוד לפני ההסכם הוא עדיין אובדן בשבילו.
    אך לפי דעתי המטרה העיקרית של דוד כאן הייתה הביסוס של המעמד שלו בכך שהוא נפטר מאבנר . לאחר שיעבר פרק זמן מסוים כולם ישכחו מהמוות ודוד ימשיך בביסוס מעמדו.
    לכן המטרה העיקרית של דוד הייתה להוכיח לעם שהאשמה המלאה היא על יואב , להראות לעם שלדוד אין קשר לרצח הוא חף מפשע לביסוס המעמד שלו.

    השבמחק
  16. כתב תביעה על האשמת דוד וחלקו ברצח אבנר:
    אני חושבת שדוד היה מעורב ברצח אבנר, ולהלן כמה נימוקים שמוכיחים זאת:
    ראשית, לפי העדויות שבידינו, שני שרי הצבא נפגשו ולא יכול להיות מצב שמתקיימת פגישה בין שני שרי צבא ללא ידיעתו של המלך, במיוחד שקיים ביניהם מתח על רקע של נקמת דם. דבר זה מעורר חשד כלפי פעילותו של דוד, מכיוון שהמלך הוא העליון.
    שנית, ישר כשהשמועה על הרצח מגיעה לדוד, הוא ממהר להתאבל על אבנר, ובמהירות מכריז על יואב כאשם ברצח.
    בנוסף, דוד מקלל את יואב ולא שופט אותו, וזה מעשה שגורם לי לצאת נגד דוד, מכיוון שהמלך הוא כביכול גם שופט ומכריע. דבר זה מסמן על כך שדוד רצה לקלל את יואב במקום להענישו, יכול להיות בגלל שהוא מעורב.
    יתרה מכך, יתכן שלדוד יש באמת יד ברצח, מכיוון שלמרות שהוא התאבל על אבנר ובכה עליו, דבר זה יכול להוות הצגה לשם הוכחת חפותו וניקיונו של דוד ממעשה הרצח. וגם אבנר סיים את תפקידו ובגלל זה דוד לא צריך אותו יותר כי אבנר כבר הסב אל דוד את כל העם, וזאת הייתה מטרתו של המלך.

    השבמחק
  17. הנדון: מעורבותו של דוד ברצח אבנר
    דוד מעורב ברצח אבנר ולכך מספר נימוקים:
    דוד יודע כי אבנר הוא האיש החזק בבית שאול , לכן רצונו הוא להביא למותו.
    כאשר הגיע אבנר לפגישה עם דוד בחברון ומבשר לו את הסכמת העם לקבלו כמלך, דוד לא היה זקוק לו יותר, מה שמרמז על עוד סיבה לרצון להמיתו.
    לאחר מות אבנר דוד עושה חמש פעולות בשביל לשכנע את העם כי אינו אשם,
    דוד מכריז על אבל ממלכתי ודורש מיואב ומהעם לקרוע את בגדיהם וללבוש שקים (סמליות לאבל), דוד משתתף בלוויה ודורש שיאמרו דברי הספד על אבנר, בוכה על מותו, מקונן על אבנר וצם.
    העם השתכנע כי דוד לא אשם ברצח אבנר אך זה לא מעיד על הדבר כנכון.
    בנוסף, דוד חייב לדעת על כל פגישה שנערכת בין שרי צבא לכן זה לא אפשרי שדוד לא היה מודע לכך שיואב החזיר את אבנר.
    כאשר דוד גילה את הנאשם ברצח אבנר, לא העניש אותו באופן פיזי כמו שהיה אמור לעשות אלא העדיף לקללו מילולית.

    השבמחק
  18. כתב הגנה :
    מרשי דוד , אשר לדעת התביעה, מעורב ברצח אבנר בן נר, איננו אשם בכך ואין עוול בכפו , כיוון שאבנר היה מקורב אל מרשי מאוד וגם עזר למרשי בדרכו להיות למלך מרצונו האישי ללא שום שכנוע מצד מרשי או מכל צד אחר שהוא.
    כאשר אבנר מת מרשי מציין שהוא לא זה שהרג את אבנר ואף הסופר המקראי מציין שזהו לא מרשי אלא יואב :"וישמע דוד מאחרי כן ויאמר נקי אנכי וממלכתי מעם יהוה עד עולם מדמי אבנר בן נר . יחלו על ראש יואב ואל כל בית אביו ואל יכרת מבית יואב זב ומצרע ומחזיק בפלך ונפל בחרב וחסר לחם".

    בנוסף מרשי דואג שעמו והוא יתאבלו על אבנר כפי שתיעד המספר המקראי :
    דרש מיואב ומעמו לקרוע את בגדיהם וללבוש שקים( סמליות לאבל) ובנוסף השתתף בהלוויה ודרש מהעם לומר דברי הספד על אבנר .
    אבנר היווה לדמות חשובה בחייו של מרשי ובחייו של העם וזאת ניתן ללמוד על הפעולות להנ"ל .
    בנוסף מרשי מראה עצב וכאב רב על מות אבנר בכך, שמרשי צם ומקונן על מותו של אבנר .
    מרשי מדוכא עד עצם יום זה על מות ידידו היקר אבנר ז"ל ושולח את תנחומיו למשפחת אבנר.

    השבמחק
  19. כתב אישום נגד דוד: יואב רצח את אבנר בצלע החמישית כמו שאבנר רק את עשהאל.
    החשוד דוד נאשם בעבירות אלו:
    1. המספר המקראי ניסה לנקות את דוד מהאשמה וציין שלא ידע על הפגישה של יואב ואבנר.
    לא יכול להיות שהמלך לא יודע על פגישה של שני שרי צבא.
    2. לאחר שיואב רצח את אבנר דוד רק מקלל אותו ולא שופט אותו. בתור המלך הוא היה צריך לשפוט אותו ולא רק לקללו. מה שמעיד על כך שגם הוא אשם ברצח.
    3. דוד הכריז על יום אבל, אם עשה זאת סימן שחשוב לו, אם חשוב לא הוא היה יכול להעניש את יואב בצורה כלשהי, אך לא עשה זאת.

    לאחר כל כתבי האישום הוכח שלדוד יש מניע לרצוח את אבנר. כל הסימנים מצביעים עליו וכל העובדות מראות זאת.

    השבמחק
  20. כתב תביעה דוד
    הנדון:
    השתתפות דוד ברצח אבנר
    לדעתי דוד לקח חלק ברצח אבנר
    מיפני שאבנר מגיע לדוד מלווה ב 20 איש לשם ביטחונו ודוד לא אוהב זאת , אבנר הוא האיש החזק בבית שאול ולכן היה לדוד אינטרס להביס/לרצוח את אבנר .
    דוד משתתף בהלוויה של אבנר כדי להכחיש שאינו שותף לרצח אבנר ,מכריז גם על אבל כדי להוכיח שהוא לא שותף לזאת . וגם מיפני שדוד פחד שאבנר יקדים אותו וירצח את דוד הוכחה אבנר בגד באיש בושת ובנוסף יש לאבנר עוד סיבה לרצוח את דוד הוא רוצה להשתלט על תפקידו של דוד

    השבמחק
  21. כתב תביעה דוד
    הנדון:
    השתתפות דוד ברצח אבנר
    לדעתי דוד לקח חלק ברצח אבנר
    מיפני שאבנר מגיע לדוד מלווה ב 20 איש לשם ביטחונו ודוד לא אוהב זאת , אבנר הוא האיש החזק בבית שאול ולכן היה לדוד אינטרס להביס/לרצוח
    את אבנר .
    דוד משתתף בהלוויה של אבנר כדי להכחיש שאינו שותף לרצח אבנר ,
    מכריז גם על אבל כדי להוכיח שהוא לא שותף לזאת .
    וגם מיפני שדוד פחד שאבנר יקדים אותו וירצח את דוד, הוכחה אבנר בגד באיש בושת ובנוסף יש לאבנר ,עוד סיבה לרצוח את דוד הוא רוצה להשתלט על תפקידו

    השבמחק
  22. ליילה יסילביץ'16 בדצמבר 2015 בשעה 3:08

    כתב הגנה- נגד דוד
    לדעתי דוד היה לא היה ברצח ולהלן נימוקיי:
    1.דוד הכריז על יום אבל- זאת אומרת, שלדוד אכפת ממות אבנר והוא מתאבל על כך.
    2.דוד טען שלא ידע על פגישתם של יואב ושל אבנר, זה נכון שיש אנשים הטוענים כי לא יכול להיות שמלך לא ידע על פגישתם של שני שרי צבא אך דוד לא ידע מה שמונע ממנו את החשד לרצח.
    3.יואב רוצח את אבנר באותה דרך שאבנר רצח את עשהאל, אחיו (בצלע החמישי-חומש). מעשה זה מעיד כי יואב עשה זאת מתוך מעשה של נקמה על מה שעשה לאחיו ואם דוד היה עושה זאת אבנר לא היה מת באותה דרך שעשהאל מת.
    4.יש הטוענים כי דוד אשם מכיוון שלא העניש את יואב אלא רק קילל אותו אך בתנך קללה נחשבת לחורצות גורל ולכן כנראה דוד העניש אותו בכך שקילל אותו מה שהופך אותו ללא אשם.
    לאחר כל הנימוקים אני מדדת בכך שדוד הוא לא האשם ברצח אבנר לאור כל העובדות שציינתי.

    השבמחק
  23. אני מלי פרב, וברצוני להגיש תביעה נגד דוד המלך.
    דוד המלך אכן אשם ברצח אבנר, ולהלן מספר נימוקים המעידים על כך.
    ראשית, ידיו של דוד מגואלות בדם.
    דוד ניצל את המנוח לטובתו ולאחר מכן רצח אותו, והמנוח נוצל בכך שחתם על הסכם שלום שהיה על תנאי שעם כל כוחו של אבנר המנוח על בני ישראל, הוא יסב אותם לראות בדוד מלך. בנוסף לתנאי זה, מוסיף דוד עוד תנאי שבו – אשתו מיכל תוחזר אליו בחזרה. לאחר שקיים אבנר את כל תנאיו של דוד, הגיע לחברון ובישר לדוד שעם ישראל הסכים לקבל אותו כמלך. לאחר ההסכמה עורך דוד משתה, למחרת עוזב אבנר את חברון ודוד שולח אותו ''בשלום'', מה שמעיד על כך שהוא כבר יודע שהולך להיות משהו (כגון; רצח) ומנסה לצאת ''נקי'' מכל הסיפור כששולח אותו ''בשלום''.
    שנית, דוד שולח את יואב לרצוח את אבנר.
    לאחר שרצח יואב את אבנר, דוד מעמיד פנים שלא ידע על כך מראש ושזו הייתה הפתעה בשבילו וממהר להכריז ''זה לא אני'' מה שאומר ''על ראש הגנב בוער הכובע''. הסיבה שבחר דוד דווקא ביואב היא כי יואב הוא קרוב משפחה אשר רוב הסיכויים לא יבגוד במלך, כמו שאנשים שלא ממעמד משפחתי יכולים. מה שעוד מדליק נורה אדומה היא שדוד רק מקלל את יואב מבלי לשפוט אותו על רצח, מה שנהוג לעשות לכל אדם אשר רוצח.


    השבמחק
  24. הנידון: מעורבותו וחלקו של דוד בן ישי ברצח אבנר בן נר.
    בהתחלה, כאשר דוד מזמין את אבנר למשתה, אבנר חושש לחייו ומתלווים אליו כ-20 איש לשם בטחונו, מה שמראה שכנראה בין דוד לאבנר ישנה מתיחות כלשהי.
    מצוין שדוד אינו מודע לכך שיואב מחזיר את אבנר לחברון, אך כיצד המלך אינו יודע על פגישה של שני שרי צבא הקרובים אליו?
    לדעתי, דוד חושש למעמדו כאשר מגיע אבנר מכיוון שאבנר שר צבא חזק וגדול מבית שאול.
    דוד אולי גם חושש שאבנר עלול להפר את ההסכם שנחתם ביניהם ולצאת נגדו למלחמה.
    כן גם, כאשר אבנר מבצע את כל בקשותיו של דוד, הוא נרצח. כלומר, דוד ניצל אותו וכאשר לא היה צריך בו יותר, רצח אותו.
    דוד ממהר להאשים את יואב ומביע צער בהגזמה רבה בכדי שלא יהיו חשדות לגביו מצד העם ושיראו שלא היה לו שום קשר לרצח והוא חף מפשע.

    השבמחק
  25. לכבוד בית המשפט המחוזי נצרת.
    הנדון: חפותו של מרשי המכהן מלך בישראל, ממעורבותו ברצח אבנר בן נר.
    דוד הינו מלך על ישראל, דבר היכול להעיד על כך שהוא אדם הוגן וישר מפני ששפוט את עמו משפטי צדק, מכאן אפשר לומר שלהאמין לאדם זה הוא הדבר הנכון לעשות. בנוסף לכך, בעשרת הדיברות אחת הדברות הינה "אל תרצח" וחלק מתפקידו של המלך הוא לשמש דוגמה לעם לכן הוא לא יעבור על חוקי ה' בשביל שעמו לא יחשוב שזה לגיטימי ומותר, מרשי אינו ידע שאבנר חזר לחברון לכן אין דרך לקשר אותו לרצח שהתרחש בחברון. יתרה מזאת, יש הטוענים שדוד לא העניש את אבנר מפני שהיה מעורב ברצח אך הם אינם חושבים כי עונש פיזי היה מקשה על יואב להמשיך בתפקידו בתור שר צבאו של דוד, ותפקיד זה הינו תפקיד מרכזי ביותר שדורש אנשים חזקים וללא מוגבלויות כלשהם, אנשים אלה אינם מייחסים לקללה את החשיבות הרבה שיש לה, בתנ"ך הקללה חרצה את גורלו של אדם ובמיוחד כאשר היא באה מהמלך.
    מרשי אמר דברי הספד על אבנר בן נר, בכה על קברו והתאבל עליו אדם אשר היה לו אינטרסט לרצוח אדם אחר לא היה מתאבל עליו אלא שמח מהעבודה שעכשיו הוא יכול להמשיך בדרכו ללא הפרעות.
    לסיום, מרשי הינו אדם הגון, ישר המשמש דוגמה לעמו ועוקב אחרי הוראות ה'. לכן, אין לא קשר לרצח אבנר והוא חף מפשע.

    השבמחק
  26. כתב תביעה:
    הנידון :רצח אבנר בן נר בחברון על ידי יואב בן צרויה וחלקו של דוד בן ישי ברצח.
    לנתבע דוד בן יש מספר סיבות לרצח:
    דוד עורך משתה לאבנר לטובת הסכמת העם לקבלו למלך. (אבנר מגיע מלווה ב20 איש לשם ביטחונו האישי)
    דוד מנסה להעביר את אבנר לטובתו לפני כוונתו לרצוח אותו.
    דוד שולח חזרה מחברון את אבנר "בשלום" עניין שמעיד על כוונתו הזדונית.

    ניסיונו של דוד לנקותו מרצח אבנר בכך שמעביר את האשמה ליואב .
    דוד אינו ידע כי יואב הוא זה שהחזיר את אבנר מחברון ואף מקלל את יואב בשביל להראות שהוא עצוב מרצח אבנר כדי שלא יחשדו שהוא אשם.
    ידוע לדוד כי אבנר שר צבאו של איש בושת ,לוחם חזק, ואף עלול להפר את ההסכם שנחתם ולצאת נגדו למלחמה.
    דוד בנוסף מכריז על אבל ממלכתי, משתתף בלוויה, בוכה על אבנר וצם.
    כול הסיבות המופיעות להלן מוכיחות את ניסיונו של דוד בן ישי להיתחמק בכך שהוא אשם ברצחו של אבנר בן נר והעברת האשמה ליואב בן צרויה.

    השבמחק
  27. כתב תביעה נגד דוד
    הנדון: מעורבות דוד ברצח אבנר
    לפי דעתי דוד היה מעורב ברצח אבנר ולהלן הנימוקים לביסוס טענתי:
    ראשית, לא יתכן שמלך (דוד) לא יהיה ממודע לפגישה של שני שרי צבא. עצם העובדה שכן התרחשה פגישה ללא ידיעתו של דוד מראה על חוסר פיקוד מלא של דוד המלך על שר הצבא שלו. מלך אמור לקחת פיקוד על כל עמו ובפרט על שר הצבא שלו ולדעת על כל מאורע שמרחש.
    שנית, דוד ממהר להאשים את יואב ברצח אבנר, מה שגורם לפקפוק בדוד.
    כלומר, יכול להיות שדוד לא רצה שיחשבו שהינו קשור או מעורב ברצח אבנר בדרך כלשהי, ולכן הוא ישר האשים את יואב (שר הצבא שלו), ובכך שלל את האופציה למעורבותו ברצח.
    בנוסף, דוד ישר מעניש את יואב ומקלל אותו במקום לשפוט אותו כמו שמלך אמור לעשות (במקרא מלך הוא גם שופט).
    לסיום, אני חושבת שדוד היה מעורב ברצח אבנר. דוד מלך מספיק חכם בכדי לדעת על פגישת שני שרי צבא. ואת טענותיי ניתן לראות בסיבות שהוצגו.
    יובל בן שושן - ט'1

    השבמחק
  28. תביעת דוד ברצח אבנר
    אני מייצג את הנ"ל בתביעה ואומר בביטחון וחד משמעית שדוד לא אשם ברצח אבנר.
    דבר ראשון דוד בכלל לא ידע ששני שרי הצבא שלו נפגשו, יואב פעם על דעת עצמו ורק יואב אשם ברצח הוא פעל מתוך רגש ורק רצה לנקום באבנר על שהרג את אחיו ( עשהאל אחיינו של דוד ואח של יואב) יואב רצח את אבנר בחומש כפי שאבנר רצח את עשהאל.
    דוד מתאבל על אבנר שזה מראה שהוא לא אשם ברצח, דוד גם מקלל את יואב וזה מראה שהוא אהב את אבנר ונדהם שיואב הרג אותו.
    לסיום דוד לא אשם כלל ברצח אבנר הוא לא ידע בכלל שרצחו אותו הוא ידע רק אחרי שבאו וסיפרו. דוד חף מפשע!!
    עידו יטח ט1

    השבמחק
  29. הנידון ;כתב תביעה :סעיפי אישום נגד דוד על מעורבותו וחלקו ברצח אבנר.
    אני טוענת כי דוד אכן לקח חלק ברצח אבנר מכמה סיבות:
    ראשית דוד חשוד במוערבות ברצח אבנר מכיוון שאבנר בגד באיש בושת ולכן סביר שיבגוד גם בדוד.
    בנוסף, אבנר ביצע את איסוף ישראל שזו הייתה הסיבה היחידה שלדוד היה צורך בו ולכן אין בו צורך יותר
    דוד ואבנר קרתו ברית אך ניתן היה לראות שעל אף ההסכם, שני הצדדים לא בטחו אחד בשני .כאשר דוד ערך משתה הוא הזמין את אבנר ואבנר הביא איתו 20 אנשים מכיוון שפחד שדוד יפגע בו או יהרוג אותו.
    לאחר פגישתם מדגיש הסופר המקראי את הביטוי המנחה "וילך לשלום". טענתי היא שהביטוי הודגש על מנת למחוק את החשד מעל דוד ולשכנע את הקוראים בכך שלדוד לא הייתה שום כוונת תחילה של פגיעה באבנר
    יואב שואל את דוד למה שלחת אותו בחזרה? דבר זה רומז לדוד שיואב מתכנן לעשות משהו לאבנר, ודוד לא חשד שיואב ינסה להחזיר אותו במטרה להרוג אותו, כנראה בגלל שרצה שזה מה שיקרה.
    בכל הזמן שיואב שלח שליחים להחזיר את אבנר, דוד גם טען שהוא לא יודע היכן נמצא שר הצבא שלו, שזה פחות הגיוני שהמלך לא ידע היכן שר הצבא שלו וגורם לנו לחשוד עוד יותר במעורבותו.
    דוד ידע שיואב רוצה להתנקם באבנר ולכן אמר ליואב שהוא שילח את אבנר בשלום ולא פגע בו בכדי שיתעצבן, יהרוג אותו בעצמו ודוד יצא נקי מכלל אשמה,
    כחובתו של דוד כמלך ושופט היא לעשות משפט ליואב ואבישי על כך שרצחו את אבנר, אך במקום לשפוט אותם הוא רק קילל אותם.
    פסק הדין הוא שלמרות שיואב הוא הרוצח, דוד היה מעורב לא פחות.

    השבמחק
  30. לפי שמואל ב פרק ג' פסוקים 29-21 ניתן להסיק כי דוד אשם בכך שנתן לאבנר ללכת ולא הזהיר אותו מפני יואב כשיואב גילה שאבנר היה אצל
    דוד, דוד ידע את כוונותיו הזדוניות של יואב ודוד לא עשה כלום.
    דוד רצה להיפטר מאבנר, וידע שיואב יהרוג את אבנר בגלל זה נתן דוד ליואב ללכת ושתק.
    אך כשיואב הורג את אבנר כנקמה על עשהאל דוד מקלל וכועס על יואב.
    מכך אפשר לראות שדוד מגונן על עצמו כאילו לא ידע אך בעצם רצה ברצח אבנר.
    יש האומרים שדוד לא רצה להיפטר מאבנר אך אם הוא היה רוצה להשאיר את אבנר חיי דוד לא היה משחרר את יואב לסיכום דוד אשם בהריגתו של אבנר
    לאון שרבוקב

    השבמחק
  31. כתב תביעה:
    דוד אשם, מכיוון שבהתחלה דוד מלך, זה נסתר כאשר דוד יודע איפה נמצאת הבחורה שהוא אוהב ולא איפה נמצא שר צבאו ומלך אמור לדעת היכן נמצאים אנשי צבאו.
    כאשר אבנר מת דוד בכה על מותו אך לא בטוח שהבכי היה אמיתי- דוד בוכה הרבה ורואים שזה חלק מהצגה. יכול להיות שדוד בכה רק כדי שלא יחשדו בו.
    כאשר אבנר הגיע לבית דוד הוא הביא איתו 20 אנשים משום שההיסטוריה המשותפת של אבנר ודוד לא הייתה טובה- אבנר פחד מהתנקשות.
    לאחר שיואב רצח את אבנר דוד רק מקלל אותו ובתור מלך הוא היה צריך לשפוט אותו.

    השבמחק
  32. להלן מרשי דוד אשר הואשם במעורבותו ברצח אבנר
    ואני טוען ואוכיח שהוא חף מפשע וכלל אינו קשור לרצח.
    דבר ראשון דוד כמלך אמר ליואב להגיד לכל העם להתאבל על מות יואב והם מבטאים את האבלות הזאת כאשר שהם קורעים את בגדיהם ולובשים שקים(על פי הוראת דוד) אשר מראה על אבל וגם להתאבל על אבנר אשר מראה שלדוד אכפת מאוד מן אבנר ואין לו סיבה לגרור את כל העם לאבל אם זה לא היה בן אדם שחשוב לו כמו אבנר, בנוסף דוד נבחר להיות מלך על ישראל אשר הוא צריך להוות דוגמה לאנשיו ולא להפך

    השבמחק