יום רביעי, 29 באוקטובר 2014

האם דוד ידע?

פעילות בלוג (תשע"ה)- האם דוד ידע?

בהנחה שדוד עומד למשפט בחשד לרצח.

כתבו כתב תביעה או כתב הגנה לבחירתכם (עשר שורות לפחות), וציינו:
כתב תביעה – בו אתם כותבים סעיפי אישום נגד דוד על מעורבותו וחלקו ברצח אבנר, נמקו.
כתב הגנה – בו אתם כותבים סעיפי הגנה להוכחת חפותו וניקיונו של דוד מרצח אבנר, נמקו.


בססו דבריכם מהקטע הנלמד (שמ"ב ג' 39-21).

67 תגובות:

  1. תודה :-)

    השבמחק
  2. המורה אורן ט 117 בנובמבר 2014 בשעה 1:09

    בהצלחה לכולם

    השבמחק
  3. על פי העדות שבידינו ניכר כי הרוצח הוא יואב בן צרויה ונשאלת השאלה, האם דוד מעורב ?
    התשובה שלי היא – כן , דוד מעורב במות אבנר , מכיוון ש :
    עוד בהתחלה , כאשר דוד הזמין את אבנר למשתה , כבר אז אבנר חשש לחייו והגיע עם 20 אנשים .
    לאחר הרצח דוד נוטה להראות לעם שוב ושוב את גודל האובדן והצער שלו וזה בא לידי ביטוי ב5 פעולות :
    דוד מכריז על אבל (ממלכתי) , משתתף בלוויה , מבכה את מות אבנר, מקונן על אבנר וצם.
    כאשר דוד קונן עליו הוא אמר: איך יכול להיות שגיבור כמוך מת כמו פושע ולא במלחמה כפי שנהוג שגיבורים ימותו? ויוסיפו כל העם לבכות עליו. ניסו לתת לדוד לאכול אך דוד אמר כי אלוהים יעניש אותו אם יכניס לפיו לפני הזריחה ,פרור לחם או כל דבר אחר. העובדה שדוד מתאבל כל כך על אבנר מצאה חן בעיני עם ישראל כפי שכל שאר מעשיו מצאו חן בעיניהם.
    לאחר מכן כל העם היה בטוח כי לא הייתה זו אשמתו של המלך להביא על אבנר את מותו. ואז אמר דוד אל עבדיו: שר גדול נפל היום בישראל! והוסיף כי אלוהים ישיב לרע כרעתו. כל המעשים הללו מראים עד כמה מנקה הכותב המקראי את דוד מרצח אבנר.
    בהמשך ניתן לראות שדוד בתפקידו כמלך היה אמור להעניש את יואב ,אך לא עשה זאת.
    העובדה שהוא לא העניש את יואב , מוכיחה שהוא לא באמת מרגיש רע על מות דוד וכל הפעולות שביצע בקשר למות אבנר היו העמדות פנים. בנוסף, דוד יוצא בהכרזה על כך שאין לו שום קשר למות אבנר-–"וישמע דוד מאחורי כן ויאמר נקי אנוכי וממלכתי מעם ה' עד עולם מדמי אבנר בן נר " - אך לדעתי , אם באמת לא היה לו קשר למות אבנר , הוא לא היה אומר את זה ובטח שלא לכל העם .
    לסיכום , לדעתי דוד אשם ומעורב במוות אבנר ,ללא ספק .

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה מאוד. אני חושב שדוד כן מעניש את בני צרויה (יואב ואבישי), עובדה הוא מקלל אותו!
      חני, הידעת שלברכה או קללה יש כוח לחרוץ גורלו של אדם, ראי ברכת יצחק ליעקב שהרגיזה את עשו וקללה שגורמת לילד להחזיר את שגנב (שופטים י"ז 6-1).

      מחק
  4. שרה מירוניצב ט/121 בנובמבר 2014 בשעה 2:32

    הנדון: מעורבותו של דוד ברצח אבנר בן נר.
    בתקופת חיי אבנר בן נר בגד באיש בושת פעמים רבות. ולכן דוד חושש שיבגוד גם בו.
    ליואב היו כמה אינטרסים להרג אבנר בן נר.
    נקמה על הרג עשהאל , איום על מעמדו מצד אבנר.
    אני טוענת שדוד לקח חלק ברצחו של אבנר מכיוון שדוד לא מעניש את יואב ואבישי על רצח אבנר בן נר למרות שהיה צריך להענישם , כחובתו כמלך דוד היה צריך לשפוט את אבישי ויואב על ההרג , הוא לא מעניש אותם אך הוא מקלל אותם.
    לאחר המשתה וכריתת הברית עם דוד , אבנר הולך לאסוף את כל עם ישראל כדי שיכרתו ברית עם דוד ויסכימו שדוד יהיה מלך על כל ישראל לאחר שדוד הומלך למלך על כל ישראל דוד הבין שאין לו צורך להשתמש באבנר לאחר שדוד שלח את אבנר בשלום ואין לדוד שום הכוונות זדון , כשיואב שב מפשיטה צבאית , יואב מבין שאבנר היה בחברון ואומר לדוד שאבנר בא לרגל אחרי דוד ולמה הוא שלח אותו לחופשי.
    כאשר יואב שולח שליחים להחזיר את אבנר לחברון המספר המקראי מעיר שדוד לא יודע על כך. כשהשליחים חזרו ביחד עם אבנר בן נר, יואב ניגש לשער לדבר עם אבנר , כאשר יואב סיים לדבר עם אבנר , יואב דקר את אבנר בצלע החמישית שלו.

    כאשר דוד שומע על הרג אבנר בן נר ,הוא הולך לכל העם ומודיע להם על הרג אבנר , כל העם באבל קורעים את הבגדים דוד ישר קופץ ואומר שזה לא הוא. לכן , זה רק מוכיח שהוא מעורב בדרך כלשהי ברצח אבנר.
    לסיכום אני טוענת שדוד מעורב ברצח אבנר בן נר. גם עם הוא לא מודה בזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה. העמדת את המספר המקראי כעד. ראי הערתי לחני. לפי פסקת התביעה שלך יש כאן אינטרס נפגש. אך לא הוכחת אותו, הראית שלכל אחד אינטרס משלו ובמקרה יצא "טוב" לשני הצדדים ושגם את זה הקורא משער.

      מחק
  5. יוסי בנסולי ט'121 בנובמבר 2014 בשעה 2:34

    הנידון-מעורבותו וחלקו של דוד ברצח אבנר.
    כתב תביעה מאת עורך דין בנסולי יוסי.
    סעיפי אישום-לדוד יש מספר מניעים להרוג ולפגוע באבנר אך הם מניעים נסתרים שאף אחד לא מודע אליהם , לדעתי יש כמה סיבות שדוד ירצה לרצוח את אבנר :
    אבנר היה שר צבא חזק בבית שאול ובא ממעמד טוב ויכול להיות שדוד קצת מפחד או חושש למעמדו שאבנר חי ונמצא איתו.
    חוץ מזה , אבנר חיפש סיבות לבגוד באיש בושת ולעבור מבית שאול לבית דוד משום שראה שעומד לאבד את מעמדו ותפקידו וכתוצאה מזה רואים עליו שהוא בנאדם לא אמין ואי אפשר לסמוך עליו ואותו דבר הוא יכול לעשות גם לדוד בעתיד.
    ומעוד כמה דברים שאבנר כבר ביצע בשביל דוד ולדוד אין יותר צורך בו , היה לו אינטרס אישי :
    אבנר שכנע את כל העם ואמר להם שדוד עומד להיות מלך על כל ישראל וכולם הסכימו ולא התנגדו.
    אבנר הביא לדוד את מיכל בת שאול אליו משום שאהב אותה והיא אותו , אבל יותר מאינטרס שלא להמשיך את שושלת שאול ולהביא לה ילדים ממנו כדי להמשיך את שושלתו.
    ודוד הוא מלך ולדעתי מלך צריך לדעת איפה שר הצבא שלו מסתובב , איפה יואב מסתובב וחייב לדעת מכל פעילות שעומדת לקרות , ולתת פקודה , לאחר שיואב ודוד דיברו למה דוד שחרר את אבנר , אני חושב שדוד ידע שיואב הלך בכוונה לעשות משהו אבל שתק ולא עשה כלום , כי הרצח הזה פשוט היה מתאים לו , חוץ מזה שיואב הרג אותו כנקמה על מות עשהאל באותו רצח , בצלע החמישית שהחרב נכנסת ויוצאת מהצד השני.
    דוד גם ישר מתלונן על יואב ואבישי ואומר שהם אשמים , ישר ממהר להוכיח את חפותו , יואב צועק על דוד למה שחרר את אבנר בשלום , ודוד לא מוכן לשפוט את יואב ואבישי ואומר שאלוהים יעניש אותם על הרצח הזה , גם מסיבה שהם משפחה שלו וגם מסיבה שיש לו חלק בזה ולא יכול להאשים אותם , דוד חכם ומראה לעם שהוא מביע צער על רצח זה ולא היה קשור והעם מאמין לו.
    דוד גם מתחמק מתפקידו כמלך וגם שופט ואומר ש-''בני צרויה קשים ממני'' הוא לא מטפל ומעניש אותם אלא אומר ''יְשַׁלֵּם יְהוָה לְעֹשֵׂה הָרָעָה כְּרָעָתוֹ'' – אלוהים ישלם למי שעשה את זה , גם משום שהוא מעורב וגם משום שאלו בני משפחתו.
    לסיכום יש מספיק נימוקים ומספיק מניעים לדוד כדי להרוג את אבנר , אני בטוח שדוד היה קשור לרצח זה והיה מעורב בו , ולדעתי תכנן את זה או שלקח חלק ברצח הזה בגלל כל מניעיו וקשריו הקודמים לאבנר (סוג של נקמה על המוות המושפל של עשהאל).

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה מאוד. אל תכתוב סלנג.
      שרה, שימי לב כיצד יוסי מנמק את האינטרס הנפגש.
      יוסי, ראה הערותיי לחני.

      מחק
  6. כתב הגנה:
    להלן כתב הגנה עבור דוד בחשד לרצח אבנר.
    הנדון: חפותו של דודו ברצח אבנר וחוסר מעורבותו ברצח.
    בידנו עדות כי בשמואל ב' ,פרק ג' פסוקים 6-11 מתארים את הריב בין אבנר ואיש בושת ואת תפיסת המקום של אבנר לצידו של דוד, אין אנו נתקלים בהתנגדות של דוד כלפיי זה וכתוצאה מזה מבינים על יחס הדדי ביניהם מאחר והם חתמו שלום אחד יחד עם השני. אף רגש שנאה או קנאה אינה מוצגת כאן ולכן אין רמזים שמהם יכולים לנבוע רצון לרצח . דוד , בן עמו של אבנר ולכן אין סיבה שהוא ירצח אותו , המספר המקראי מציין כי האיש החזק בבית שאול הוא אבנר ועפ"י עובדה זאת דוד אינו ירצה להרוג אותו ולא יחשוב על רצח אבנר בעוד הוא אבנר הוא האדם הכי חזק , כשאדם שומע "הוא האדם החזק" הוא נרתע, מפחד ולכן אין פה נקודה למחשבה שדוד חשוד ברצח אבנר, ההוכחה המעשית שלפיה ניתן להבין שדוד אינו קשור לרצח אבנר!!! יואב ביצע רצח זה! כפי שנאמר בפרק שמואל ב פרק ג מסופר כי דוד הכריז אבל לאומי על מות אבנר הוא ציווה על כל שריו ועבדיו ואף על יואב לנהוג מנהג אבל, לקרוע את בגדיהם לחגור שקים ולספוד לפני אבנר, אף הוא המלך עצמו השתתף בהלוויתו של אבנר לאות כבוד גדול, שאין דרכם של מלכים לחלק כבוד לנתיניהם. פעולות אלה מסמנות כי דוד עצוב , מתמודד עם המצב המלווה בעצב נורא, ממעשיו שדוד עושה ניתן ללמוד שיש לו המון כבוד כלפי אבנר ואין סיבה שיהיה חלק ממעשה זה ( מהירצחו) .
    לאחר מות אבנר מסופר כי דוד משתמש בקללה כלפי בית יואב ואבישי ,כידוע לנו לקללה במקרא יש משמעות חזקה מאוד ולא משתמשים בה סתם, לכן אילו היה חלק מהירצחו היה מקלל עצמו והקללה נושאת איתה אות קלון.
    לסיום , עפ"י נקודות אלה ניתן לראות שדוד אינו חלק מהירצחו של אבנר ולהבין את גודל העצב שהיה לו בעקבות מותו ויותר מזה פועל בקללה כלפי האשמים במעשה.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה. יחד עם זאת לא שכנעת אותי. אבנר איש חזק? ממתי דוד מפחד מחזקים או מפחד בכלל? (מפחד רק מה' וגם זו (אולי) הצגה (?)) וראי הערותיי ליוסי ולחני. היזהרי משימוש מיותר במילים: "זה", ו - "הוא".

      מחק
  7. כתב תביעה מאת עורך דין סתיו קורן בעניין מעורבתו של דויד ברצח אבנר .

    הנדון : מעורבות דויד ברצח אבנר
    ניכר שלדויד יש כמה וכמה מניעים ברצח אבנר ואין להאמין בחפותו של דויד , המניעים של דויד הם שאבנר סיים למלא את בקשותיו של דויד הוא סיים לנצל אותו והרג אותו
    מניעיו הם : שכנוע עם ישראל וזקני העם שדויד צריך להנהיג ולהיות מלך מדן ועד באר שבע והחזרתו של מיכל לבית דויד ואחרי שסיים את בקשותיו הוא נרצח , דויד שלח שליחים בעקבות אבנר להחזיר את מיכל בגלל שרצה לפקח עליו ולא סמך עליו אבל בשכנוע העם שדויד צריך להיות מלך הוא כן סמך עליו והוא ניצל אותו בשכנוע העם .
    והחזרת מיכל הייתה בשביל לקטוע את שושלת שאול ולא יהיה לו מתחרים מבית אחר ואבנר הוא מבית שאול עזב את בית שאול בגלל שהוא הבין שאין לו עתיד אז הוא עבר לבית דויד כדי לקבל תפקיד כלשהו ולשמור על מעמדו אז בגלל שאבנר הוא מתחרה הוא רוצה שלא יהיה לו מתחרים אז הפעולות שעשה הם קטיעת שושלת שאול בהחזרת מיכל והריגת אבנר יכול להיות לדויד מצב מנצח שבו אין לו יותר מתחרים , ודרך הריגת אבנר בצלע החמישית הוא מרמז על אותו שיטת פעולה ברצח עשהאל אחיין של דויד זה מניע לנקמה על שאבנר הרג את עשהאל . .
    ואחרי רצח אבנר דויד היה באבל ובכה על אבנר ולא רצה לאכול לדעתי זה מעשה מוגזם הצום והבכי והאבל לפני העם כדי להראות שהוא חף מפשע ושהוא לא קשור לזה.
    ולכן , יש לדויד מניעים להריגת אבנר וקשר לזה והוא החשוד העיקרי במקרה רצח אבנר .

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה מאוד. נמוקייך משכנעים ונסמכים על המקורות שנלמדו. יחד עם זאת שים לב, במקום שימוש רב במילה "אז", סיים את המשפט בנקודה והתחל במשפט חדש.

      מחק
  8. כתב הגנה על דוד – מאת אור אוחנה.
    הנדון: חפותו של דוד וחוסר מעורבותו ברצח אבנר.
    בכתב הגנה הזה אני ידבר על מרשי – דוד.
    מה אוכל להגיד? דוד הוא לא האיש שהיה מבצע מעשה כזה, דוד מאוד היה קרוב אליו ואהב אותו מאוד, ניתן לראות שדוד אכן אהב אותו והעריך אותו על פי הדברים שהוא עשה:
    דוד הכריז על אבל – ביקש מיואב והעם לקרוע בגדים ולחגור שק,דוד השתתף בלוויה – הוא ספד לאבנר,דוד בכה – ובנוסף כל העם בכתה איתו, דוד קונן, ודוד צם.
    ניתן לראות שבמעשה הראשון, הוא הכריז על אבל וביקש מהעם לקרוע את בגדיהם ולחגור שק,
    ניתן לראות במעשה השני דוד משתתף בלוויה, ובנוסף ספד לאבנר, זה מראה כמה דוד היה מחובר אליו ובחיים לא היה עושה מעשה כזה.
    ניתן לראות שבמעשה השלישי שדוד עשה, הוא בכה, ולא סתם בכה, שאיש כזה חשוב בשבילו מת, כל העם בכה איתו.
    ניתן לראות במעשה הרביעי דוד מקונן, מעשה מאוד מכובד שדוד עשה.
    ניתן לראות שבמעשה החמישי דוד צם, דוד מאוד כיבד אותו וצם בשבילו, עשה הרבה בשבילו.
    בנוסף ניתן לראות שהעם ראה את פעולות דוד והבין שהוא באמת לא אשם וחף משפע.
    דוד הוא מלך צעיר וטוב שלא היה עושה דבר נגד אבנר,
    ודוד הוסיף:
    יואב ואבישי אנשים שקשה לשלוט בהם וה' ישלם להם על הרעה, על הרצח".
    תחשבו לעצמכם בהיגיון, דוד לא היה הורג את איש הצבא שלו ובן בריתו, דוד אהב אותו מאוד ומאוד עצוב על מה שקרה, ניתן לראות את זה בכל מעשיו.
    לסיכום, כפי שהעם רואה ויודע דוד לא אשם ברצח, דוד היה מחובר מאוד אל אבנר שר הצבא שלו, בכל מעשיו הוא התכוון לזה באמת, אבנר היה האיש החזק של דוד, לכן אין סיבה שדוד ירצח אותו,
    מרשי דוד הוא אכן נקי ולא אשם ברצח.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה מאוד. נימקת דעתך על סמך הפשט. שים לב. אומנם ניתן לומר על אבנר שהוא איש חזק, אך איננו שר הצבא של דוד. זו עוד סיבה להירצחו ע"י יואב.

      מחק
  9. כתב אישום על כך שדוד היה מעורב ברצח אבנר
    אני טוען שלדוד היה חלק ברצח אבנר מהסיבות הבאות:
    דוד שלח את אבנר לשלום מספר פעמים ויואב אמר לדוד מדוע הוא שלח את אבנר בשלום וזה רמז לכך שיואב רוצה לעשות מעשה לאבנר ויואב שולח מלאכים בלי שדוד שולח וזהו דבר שלא הגיוני בגלל ששר צבא שהוא האדם הקרוב ביותר למלך וזה לא יכול להיות שדוד ויואב לא יהיו אחד ליד השני ולא ידעו מה אחד עושה ומה השני עושה. כאשר אבנר נרצח ע"י יואב ואבישי ונודע לו שאבנר נרצח ומיד אמר "וישמע דוד מאחרי כן ויאמר נקי אנוכי וממלכתי מעם ה' עד עולם מדמי אבנר בן נר" וזה מעשה מחשיד וזה גורם לחשוב שהוא אשם בגלל שעל ראש הגנב בוער הכובע זאת אומרת שדוד אומר שהוא לא אשם גם בלי שאמרו שהוא אשם ולא העלו את הרעיון הזה. בנוסף לכך אחרי שדוד אומר שהוא לא לקח חלק ברצח הוא מתחיל בקללה על יואב ועל בניו ולא העמיד אותם למשפט כמו שהיה צריך לעשות בתור מלך על ישראל שתפקידו הוא להיות מנהיג צבאי ולשפוט בין סכסוכים לאחר מכן דוד אומר לעם וליואב לקרוע את בגדיהם ולחגור שקים ולהספיד לפני אבנר ודוד הלך בראשם אחרי זה קברו את אבנר בחברון ודוד בכה והעם התחיל לבכות יחד אתו ואחרי זה הם צמים ובגלל שדוד התאבל על מות אבנר העם ראו אותו בעין טובה זאת אומרת חשבו שהוא באמת עושה את זה ולא למטרות אחרות אלא רוצה את אבנר בתור בן ברית. "וכל העם הכירו וייטב בעיניהם ככל אשר עשה המלך בעיני כל העם טוב"(פסוק ל"ו). ומהסיבות האלה אני חושב שדוד היה מעורב ברצח אבנר.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה מאוד, שים לב לפיסוק.

      מחק
  10. כתב תביעה :
    הנדון: מעורבותו של דוד ברצח אבנר בן נר.
    במהלך חייו של אבנר בן נר, אבנר בגד באיש בושת פעמים רבות, ולכן הסבירות שאבנר יבגוד גם בדוד גבוהה מאוד, ולכן דוד לא לוקח סיכונים מיותרים.
    לאחר המשתה וכריתת הברית עם דוד, אבנר הולך לאסוף את כל עם ישראל בכדי שיכרתו ברית עם דוד. לאחר שאבנר מדווח לדוד על הסכמת ישראל לקבלו למלך, אבנר ביצע את משימתו ודוד הרגיש שאין יותר צורך באבנר ולכן הוא החליט להיפטר ממנו. דוד שולח את אבנר בשלום שלוש פעמים, מטרתו של דוד בכך הייתה להוכיח שהוא שילח את אבנר בשלום ואין לו שום כוונות רעות ואינו קשור למה שיקרה בהמשך, באותו הרגע שבישרו לדוד את בשורת הרצח של דוד המשפט הראשון שאמר הוא '' זה לא אני '' כמו כל אדם המכחיש קשר למקרה שעשה ,''על ראש הגנב בוער הכובע''.
    דוד ידע שיואב רוצה להתנקם באבנר ולכן אמר ליואב שהוא שילח את אבנר בשלום ולא פגע בו בכדי שיתעצבן, יהרוג אותו בעצמו ודוד יצא נקי מכלל אשמה, כחובתו של דוד כמלך ושופט היא לעשות משפט ליואב ואבישי על כך שרצחו את אבנר, אך במקום לשפוט אותם הוא רק קילל אותם. שיואב הוא הרוצח, דוד היה מעורב לא פחות.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה. שימי לב, החזרה המשולשת של שליחת אבנר בשלום היא של המספר המקראי ולא של דוד! וראי הערתי לחני בעניין הקללה.

      מחק
  11. כתב תביעה, מאת: ליאל קופל
    להלן, דוד נאשם בלקיחת חלק ברצח אבנר, מכמה סיבות:
    ראשית, שר הצבא של דוד יוצא מחברון מבלי שדוד יודע לאן, ללא שומרים, ושולח אותו בשלום.
    "יצא יואב מעם דוד ישלח מלאכים אחרי אבנר וישיבו אותו מבור השרה ודוד לא ידע"
    שנית, יואב מגיע לאחר פשיטה צבאית ומבין שאבנר היה בחברון ולו שני אינטרסים: 1. נקמה על הרג עשהאל, 2. איום על מעמדו מצד אבנר. דוד מודע למצב הרגיש של יואב לאבנר ובכל זאת שולח את אבנר לחופשי.
    "וַיָּשָׁב אַבְנֵר חֶבְרוֹן וַיַּטֵּהוּ יוֹאָב אֶל-תּוֹךְ הַשַּׁעַר לְדַּבֵּר אִתּוֹ בַּשֶּׁלִי וַיַּכֵּהוּ שָׁם הַחֹמֶשׁ וַיָּמָת בְּדַם עֲשָׂהאֵל אָחִיו."
    שלישית, מיד שדוד שומע על הרצח הוא "מנקה" את עצמו מכל אשמה ומאשים את יואב ואבישי, מקלל אותם אבל לא מעמידם למשפט, מה שניתן להסיק שרצח אבנר לא הזיק לו כל כך.
    "וַיִּשְׁמַע דָּוִד מֵאַחֲרֵי כֵן וַיֹּאמֶר נָקִי אָנֹכִי וּמַמְלַכְתִּי מֵעִם יְהוָה עַד-עוֹלָם מִדְּמֵי אַבְנֵר בֶּן-נֵר.
    יָחֻלוּ עַל-רֹאשׁ יוֹאָב וְאֶל כָּל-בֵּית אָבִיו וְאַל-יִכָּרֵת מִבֵּית יוֹאָב זָב וּמְצֹרָע וּמַחֲזִיק בַּפֶּלֶךְ וְנֹפֵל בַּחֶרֶב וַחֲסַר-לָחֶם."
    רביעית, לדוד יש גם אינטרס מכיוון שאבנר בגד באיש בשת ודוד אינו בוטח בו .
    בנוסף לכל, דוד יוצא "בהצגה" לפני העם כדי להיראות בעין יפה בעיני העם ולחזק את העמדה שהוא לא אשם.
    "וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל-יוֹאָב וְאֶל-כָּל-הָעָם אֲשֶׁר-אִתּוֹ קִרְעוּ בִגְדֵיכֶם וְחִגְרוּ שַׂקִּים וְסִפְדוּ לִפְנֵי אַבְנֵר וְהַמֶּלֶךְ דָּוִד הֹלֵךְ אַחֲרֵי הַמִּטָּה. לב וַיִּקְבְּרוּ אֶת-אַבְנֵר בְּחֶבְרוֹן וַיִּשָּׂא הַמֶּלֶךְ אֶת-קוֹלוֹ וַיֵּבְךְּ אֶל-קֶבֶר אַבְנֵר וַיִּבְכּוּ כָּל-הָעָם."
    לסיום, אני מוצא את הנאשם דוד אשם בחלק גדול ברצח אבנר.
    ליאל קופל.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה. עמדתך ברורה, ידע ושתק כי היה לו נוח. לא ברור מי שולח את מי בשלום. "בור הסירה"... מטרת השליחה בשלום היא למנוע מדוד חשד לכוונת זדון. ולכן, עדיף לכתוב שדוד לא מעיר ליואב.

      מחק
  12. כתב תביעה, מאת עומרי סמק להלן התובע נגד דוד בן-ישי
    ניכר כי אין להוציא מכלל אפשרות את מעורבותו של הנתבע דוד ברצח אבנר בגלל כמה סיבות.
    אבנר בגד בעבר באיש בושת בכך שעבר לצד של דוד, ולכן סביר להניח שיבגוד גם בו.
    אבנר כבר ביצע את איסוף ישראל, שזו הייתה הסיבה היחידה שלדוד היה צורך בו ולכן אין בו צורך.
    בזמן שדוד ואבנר דיברו, יואב באותו זמן היה במבצע להשיג שלל כפי שרשום בפס' כב' "הִנֵּה עַבְדֵי דָוִד וְיוֹאָב בָּא מֵהַגְּדוּד וְשָׁלָל רָב עִמָּם הֵבִיאוּ וְאַבְנֵר אֵינֶנּוּ עִם-דָּוִד בְּחֶבְרוֹן כִּי שִׁלְּחוֹ וַיֵּלֶךְ בְּשָׁלוֹם." הסיבה לזה היא שדוד לא רצה שיואב ירצח את אבנר בנוכחותו, בגלל שזה יכול להראות כאילו דוד התכוון שזה יקרה, לכן העדיף שהרצח יתרחש ללא ידיעתו.
    לאחר שדוד ואבנר סיימו לדבר, דוד שילח את אבנר לשלום ככתוב בפס' כא' "וַיְשַׁלַּח דָּוִד אֶת-אַבְנֵר וַיֵּלֶךְ בְּשָׁלוֹם.", דבר הנראה שיכול להוכיח את חפותו אך לאחר שאבנר הלך ויואב חזר לדוד, יואב כעס עליו ששלח את אבנר לשלום ודוד לא חשד שיואב ינסה להחזיר אותו במטרה להרוג אותו, כנראה בגלל שרצה שזה מה שיקרה.
    בכל הזמן שיואב שלח שליחים להחזיר את יואב, דוד לא ידע היכן נמצא יואב, כפי שצוין בפסוק כו' "יֵּצֵא יוֹאָב מֵעִם דָּוִד וַיִּשְׁלַח מַלְאָכִים אַחֲרֵי אַבְנֵר וַיָּשִׁבוּ אֹתוֹ מִבּוֹר הַסִּרָה וְדָוִד לֹא יָדָע.". דבר שנשמע מאוד לא סביר שהמלך לא ידע היכן שר הצבא שלו.
    אבנר עזר לדוד בכך שאסף את ישראל ועשה עמו ברית, לכן זה מוזר שדוד לא מעניש את יואב על רצח אבנר כפי שהוא צריך לעשות, אולי בגלל שהוקל לו שאבנר נרצח.
    כשדוד שמע על רצח אבנר, הוא מיהר לנקות את עצמו מהאשמה בכך שהכריז שאיננו מעורב כפי שרשום בפסוק כח' "וַיִּשְׁמַע דָּוִד מֵאַחֲרֵי כֵן וַיֹּאמֶר נָקִי אָנֹכִי וּמַמְלַכְתִּי מֵעִם יְהוָה עַד-עוֹלָם מִדְּמֵי אַבְנֵר בֶּן-נֵר."
    לאחר שדוד מיהר לנקות את האשמה מעליו, הוא הפיל את כל האשמה על יואב ואבישי ככתוב בפס' ל' "וְיוֹאָב וַאֲבִישַׁי אָחִיו הָרְגוּ לְאַבְנֵר עַל אֲשֶׁר הֵמִית אֶת-עֲשָׂהאֵל אֲחִיהֶם בְּגִבְעוֹן בַּמִּלְחָמָה."
    אחרי שדוד התאבל על מותו של אבנר בפסוק לא' "וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל-יוֹאָב וְאֶל-כָּל-הָעָם אֲשֶׁר-אִתּוֹ קִרְעוּ בִגְדֵיכֶם וְחִגְרוּ שַׂקִּים וְסִפְדוּ לִפְנֵי אַבְנֵר וְהַמֶּלֶךְ דָּוִד הֹלֵךְ אַחֲרֵי הַמִּטָּה", הכותב המקראי ציין שהעם קבע שדוד חף מפשע, מה שמרמז שדוד התאבל רק כדי לנקות את חפותו לז' "וַיֵּדְעוּ כָל-הָעָם וְכָל-יִשְׂרָאֵל בַּיּוֹם הַהוּא כִּי לֹא הָיְתָה מֵהַמֶּלֶךְ לְהָמִית אֶת-אַבְנֵר בֶּן-נֵר.".
    לסיום, ניכר שדוד כן מעורב ברצח אבנר בגלל הסיבות שציינתי ומגיע לו לקבל את העונש הראוי לפי החלטת השופט על רצח.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה מאוד' הימנע משימוש תכוף במילה "זה".

      מחק
  13. אוראל סקוטלסקי ט121 בנובמבר 2014 בשעה 2:39

    מגיש אוראל סקוטלסקי
    להלן, הנאשם דוד נמצא מעורב ברצח אבנר בן נר,
    בית המשפט הראשי בישראל מוצא את הנאשם אשם לפי כמה סעיפים
    לפי כתב המושבעים הנרצח הנ"ל נשלח לזקני ישראל כדי לשכנעם לתת לנאשם את המלוכה, לאחר מכאן פונה הנרצח באופן אישי לשבט בנימין בגלל שהם היו השבט ממנו בא שאול ולכן יש לשכנעם באופן אישי.
    אחרי המקרים הללו הנרצח מדווח לנאשם על הסכמת ישראל ובנימין לקבל אותו בתור מלכם, הנרצח אוסף את כול ישראל בשביל שיכרתו ברית עם הנרצח לנאשם ,ושולח את הנרצח בשלום.
    התנגדות, מדוע העד שולח את הנרצח בשלום 3 פעמים?
    שקט בבית המשפט, מה יש לנאשם לומר בנידון?
    הנאשם: לא היה לי שום מעשי זדון ורק לשלוח אותו בשלום
    כבוד בית המשפט המשך, בכתב האישום בבקשה.
    כפי שנאמר הנרצח יצא לדרכו בשלום לחברון, בינתיים יואב (בן משפחה של הנאשם) חוזר מפשיטה צבאית ושם לב שהנרצח היה בחברון ומזהיר את דוד כי בא לרגל ומדוע שלח אותו בחופשי.
    התנגדות, מדוע הנאשם לא עצר את יואב מללכת אחרי הנרצח ?
    מה יש לנאשם לומר בנושא?
    הנאשם: לא ידעתי את דבריו כי דמו בראשו.
    שקט בבית המשפט, המשך בכתב האישום.
    בסוף יואב מגיע לחברון מסיח את דעתו של הנרצח והורג ע"י דקירה בצלע החמישית
    לפי הממצאים המניא הראשי הוא נקמת דם על עשהאל(אחיו של יואב).
    התנגדות, הנרצח באותו צורה הרגיש מאיום על מעמדו,
    אמת אבל פסק הדין מדבר על הנאשם
    אז למה הוא לא העניש את יואב בגין רצח ?
    *לחשושים בבית המושבעים*
    הנאשם איני הייתי יכול לעשות דבר כי בני משפחתי הם.
    אז איך הצדקת רצח שכזה בלי עונש ויצאת למסע שכנועים בעם שאינך אשם?
    הנאשם: קיללתי אותם בצורה החמורה ביותר ומערבותם ברצח הנתעב הזה לא תלך בלי עונש מתאים,
    אז אתה יודע שהנרצח בגד באיש בושת,
    הנאשם אני יודע,
    אז נעשית לגרום לו להיעלם כדי שלא יביא איום על מעמדך, קינאתי בו ידעת שבעתיד הוא התקומם בך בדיוק כמו שעשה לאיש בושת
    רק לפרוטוקול אני שלחתי אותו בשלום, אני קיבלתי אותו לצד שלי, אני לא אשם.
    שקט בבית המשפט, מה יש לנשבעים לומר בנידון,
    אנו מצאים את הנאשם אשם בכול הסעיפים,
    בית המשפט אמר את דברו קחו אותו מכאן.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה מאוד. אהבתי את היצירתיות שלך. תיארת בכתב את הדרמה שהתרחשה בבית המשפט בשיטת הפרוטוקול. לא ברורה האמרה: "לא ידעתי את דבריו כי דמו בראשו".

      מחק
  14. עומר מושקטל ט'121 בנובמבר 2014 בשעה 2:40

    הנידון : חשד למעורבותו של דוד ברצח אבנר .
    דוד חשוד במוערבות ברצח אבנר מכיוון שאבנר בגד בעבר באיש בושת , ולכן סביר שיבגוד גם בו . בנוסף אבנר ביצע את איסוף ישראל ולכן אין יותר צורך בו .
    בנוסף לכך מיד כשדוד שומע על הרצח הוא מכריז שאיננו מעורב ומטיל את האשמה על יואב ואבישי . הוא מקלל אותם אך לא מענישם בניגוד למצופה .
    לפי דעתי , דוד היה צריך לענישם משום שהם רצחו את בן בריתו ומשום שהוא בן בריתו הוא צריך לבוא לעזרתו .
    דוד הכריז על אבל ובנוסף מבקש מיואב והעם לקרוע את בגדיהם ולחגור שק לאות אבל . לפי דעתי זה סוג של "משחק" משום שהוא לא העניש את הרוצחים אך קילל אותם אבל זה עדיין לא מספיק .
    לסיכום : אני מוצא לנכון כי יש חשד אפשרי למעורבותו של דוד ברצח אבנר , משום שאבנר בגד בעבר באיש בושת ודוד לא העניש את רוצחי אבנר ולפי דעתי גם לא באמת התכוון לדבריו בקשר לאבל אלא הייתה לו מטרה והיא : למלוך על כל ישראל .

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה מאוד, ראה הערותיי לחני בעניין הקללה. הנימוק, לפיו דוד היה צריך לבוא לעזרת בני בריתו, מעולה.

      מחק
  15. הנידון: כתב תביעה נגד דוד בן ישי על לקיחת חלק ברצח אבנר.

    אני טוענת כי דוד אכן לקח חלק ברצח אבנר מכמה סיבות:
    ראשית, דוד עד לפני כמה זמן היה האויב של אבנר. כאשר הם "כרתו ברית" היה ניראה כי משהו עומד מאחורי הסכם זה (אבנר כינס את כל העם בשביל להמליך את דוד למלך על כל ישראל).

    בנוסף דוד מופתע כששמע על רצח אבנר והוא מכריז שאיננו מעורב ברצח זה ומטיל את האשמה על יואב ואבישי, אפשר להבין מכאן שדוד אשם כיוון הוא ישר מוריד ממנו את האשמה ומפיל אותה על יואב ואבנר עם זאת דוד גם לא מעניש אותם בניגוד למצופה, אלה רק מעמיד אותם למשפט (המלך-דוד- הוא השופט).

    דוד בוכה על מות אבנר ואפשר להגיד מכך שדוד היה שותף על מות אבנר ופשוט מסתיר זאת דוד עושה כל דבר אפשרי בשביל שלא יחשבו שהוא היה שותף ברצח זה.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה. שימי לב לפיסוק ולניסוח. האשמה על יואב ואבישי ולא על יואב ואבנר...דוד לא מעמידם משפט וזה בניגוד למצופה.

      מחק
  16. שלי ויינרמן ט'121 בנובמבר 2014 בשעה 2:41

    הנדון: כתב הגנה מאת עורכת דין שלי ויינרמן / סעיפי הגנה להוכחת חפותו וניקיונו של דוד מרצח אבנר.
    אני טוענת שהנתבע אינו מעורב ואין לו חלק ברצח אבנר ולהלן נימוקי:
    ראשית, דוד עורך משתה לכבוד אבנר ולכן אין לו שום כוונת זדון.
    כמו כן, לאחר המשתה וכריתת הברית בין אבנר לדוד אבנר הולך לאסוף את כל ישראל בשביל שיכרתו ברית עם דוד ודוד שולח את אבנר בשלום. המספר המקראי מציין ביטוי מנחה "וילך בשלום". מטרתו לציין כי דוד שולח את אבנר בשלום ואין לו שום כוונה לרצוח אותו.
    יתרה מזאת, יואב שולח שליחים להחזיר את אבנר לחברון והמספר המקראי מעיר שדוד לא ידע על כך.
    עם זאת, כאשר דוד שומע על הרצח הוא מקלל את יואב ואבישי ובמקרא קללה היא בעלת משמעות חזקה מאוד, שיש בכוחה להכריע גורלו של אדם.
    בנוסף דוד עושה מספר פעולות: מכריז על אבל – מבקש מיואב והעם לקרוע בגדים ולחגור שק, סופד לאבנר, בוכה, מקונן וצם. בסיום ההלוויה העם מכריז כי דוד חף מפשע, כאשר בעבר העם היה נאמן לאבנר ולאיש בושת.
    נוסף לכך, אין ראיות ועדויות שיכולים לחזק את טענת התובע שמרשי מעורב ברצח.
    לפיכך, מרשי חף מפשע ואין לו אינטרס לרצוח את אבנר.

    השבמחק
  17. הלוי לינוי ט'121 בנובמבר 2014 בשעה 5:43

    כתב תביעה.
    הנדון: כתב תביעה מאת הלוי לינוי.
    סעיפי אישום: חשד למעורבותו של דוד ברצח אבנר.
    בידינו עדות הנמצאת בספר שמואל ב' פרק ג' פס' כ"ד-כ"ו בשיחה של יואב עם דוד, יואב שואל את דוד למה הוא שלח את אבנר בשלום ודוד לא ענה, הוא לא אמר ליואב שלא ילך לאבנר, בנוסף דוד טוען שהוא לא ידע, אבל אם דוד המלך איך זה יתכן שהוא לא ידע זאת, וגם מיד שדוד שומע שיואב הרג את אבנר הוא אומר שאינו אשם, מסיר מידיו כל אחריות, מאשים את יואב ואבישי, ומקלל אותם, הוא טוען שיואב ואבישי אנשים ושאינו יכול לשולט על מעשיהם, אך אינו שופט אותם כפי שהיה צריך לעשות, בנוסף לכך אבנר הוא איש חזק והוא כבר בגד באיש בושת אז הוא גם יכל לבגוד בדוד ולכן הדבר הכי קל שהיה לדוד לעשות זה להיפטר מאבנר, בנוסף דוד עושה מספר פעולות נוספות כדי לשכנע את העם שאינו אשם: הוא מתאבל על אבנר ואומר גם לכל העם להתאבל, דוד בוכה ומקונן על אבנר, כשעם בא אל דוד בשביל להביא לו לחם דוד אומר להם שהוא לא יאכל כלום עד היום שלמחרת, למעשה הנאשם מבצע פעולות אלה כדי להוכיח לעם את חפותו ומצליח בכך.
    לסיום, על פי הוכחות מקראיות אלה ניתן להבין שלדוד היה חלק ברצח אבנר.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה מאוד. שימי לב לפיסוק. דיוק - דוד לא יאכל כלום עד הערב.

      מחק
  18. ניקול עמיאל ט121 בנובמבר 2014 בשעה 8:15

    הנדון : מעורבותו של דוד ברצח אבנר בן נר.
    אני טוענת כי דוד אשם על פי הטענות הבאות :
    דוד בתור מלך אמור לדעת את המתרחש סביבו וכן גם היכן שר צבאו. שר הצבא של דוד יוצא מחברון מבלי שדוד יודע לאן או בכלל ידע שיצא.
    "יצא יואב מעם דוד ישלח מלאכים אחרי אבנר וישיבו אותו מבור השרה ודוד לא ידע...."
    דוד מזמין את אבנר למשתה אבנר מגיע עם 20 אנשים נוספים כדי להגיש חזק ובטוח ומכאן אנו רואים כי פחד מדוד. לאחר המשתה אבנר יצא מהמשתה אצל דוד, כדי להמשיך ולגייס עבורו תומכים.
    וכן דוד מברך את אבנר ב"וילך בשלום" X3" אך כאשר יואב שומע כי דוד שלח את אבנר בשלום הולך לעבר אבנר, החזיר אותו חזרה לחברון והרג אותו.

    לאחר מות אבנר דוד משתתף בהלווייתו , מתאבל עליו , מקונן עליו ולבסוף צם עליו .ומכאן אנו רואים כי דוד עושה מאמצעים רבים על מנת להוציא את עצמו "חף מפשע" .
    לבסוף דוד אינו מעניש את יואב אלא קילל אותו ומכאן נובעות הסיבות שהוא לקח חלק באשמת הרצח.
    על פי הטענות המוצגות אני טוענת כי דוד אשם .

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה. כתוב, "בור הסירה".... שימי לב לפיסוק. דוד לא מברך את אבנר ב "וילך בשלום", המספר המקראי מציין זאת וראי הערותיי לחני בעניין הקללה ואת תגובתה של שלי בנושא.

      מחק
  19. לידור בן דוד ט121 בנובמבר 2014 בשעה 8:26

    הנדון : חפותו של דוד ברצח אבנר בן נר.
    אני טוען שלדוד לא היה קשר לרצח ולהלן הסיבות :
    ראשית, דוד ערך משתה לכבוד אבנר ואנשיו וזה מראה שאין לו כוונות רעות כלפיו, כמו כן הם גם כרתו ברית. בנוסף בפסוק כא' רשום "וַיְשַׁלַּח דָּוִד אֶת-אַבְנֵר וַיֵּלֶךְ בְּשָׁלוֹם" דוד נתן לאבנר ללכת בשלום ללא כל חשש.
    לאחר מות אבנר דוד קינן על אבנר, קרע את בגדיו וצם יום שלם.
    לעומת זאת ליואב יש מניע יותר גדול משל דוד :
    ראשית – אבנר רצח את אח של יואב ויואב רוצה לנקום בו אז הוא הרג אותו.
    שנית – יואב מפחד מזה שאבנר ייקח את מקומו.
    לסיום : מותו של אבנר היה באשמת יואב ולדוד לא היה קשר בכלל למותו.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה, קצר, ענייני ומשכנע. שים לב לפיסוק ולכתיב, דוד קונן, לא קינן. במקום "מזה", כתוב "מכך ש..." .

      מחק
  20. תיקון:
    כתב תביעה :
    הנדון: מעורבותו של דוד ברצח אבנר בן נר.
    במהלך חייו של אבנר בן נר, אבנר בגד באיש בושת פעמים רבות, ולכן הסבירות שאבנר יבגוד גם בדוד גבוהה מאוד, ולכן דוד לא לוקח סיכונים מיותרים.
    לאחר המשתה וכריתת הברית עם דוד, אבנר הולך לאסוף את כל עם ישראל בכדי שיכרתו ברית עם דוד.
    לאחר שאבנר מדווח לדוד על הסכמת ישראל לקבלו למלך, אבנר ביצע את משימתו ודוד הרגיש שאין יותר צורך באבנר ולכן הוא החליט להיפטר ממנו.
    דוד שולח את אבנר בשלום שלוש פעמים, מטרתו של דוד בכך הייתה להוכיח שהוא שילח את אבנר בשלום ואין לו שום כוונות רעות ואינו קשור למה שיקרה בהמשך, באותו הרגע שבישרו לדוד את בשורת הרצח של דוד המשפט הראשון שאמר הוא '' זה לא אני '' כמו כל אדם המכחיש קשר למקרה שעשה ,''על ראש הגנב בוער הכובע''.
    דוד ידע שיואב רוצה להתנקם באבנר ולכן אמר ליואב שהוא שילח את אבנר בשלום ולא פגע בו בכדי שיתעצבן, יהרוג אותו בעצמו ודוד יצא נקי מכלל אשמה,
    כחובתו של דוד כמלך ושופט היא לעשות משפט ליואב ואבישי על כך שרצחו את אבנר, אך במקום לשפוט אותם הוא רק קילל אותם.
    פסק הדין הוא שלמרות שיואב הוא הרוצח, דוד היה מעורב לא פחות.

    השבמחק
    תשובות
    1. קיבלתי, יפה. ראי הערותיי בעניין "וילך בשלום" לניקול"

      מחק
  21. מריה ברוניקוב, ט'121 בנובמבר 2014 בשעה 12:06

    כתב תביעה כנגד דוד המלך:
    כתב תביעה, מאת מריה ברוניקוב להלן התובע נגד דוד בן-ישי.
    בתקופת המקרא התרחש רצח שעד היום מוביל לחלוקי דעות בחברה. מדובר ברצח אבנר על ידי יואב, שר צבאו של המלך דוד בזמנו. יש הטוענים שדוד לא ידע על המתרחש וידו אינה הייתה מעורבת ברצח. לדעתי, טענה זו שגויה והמלך כן היה מעורב ברצח בגלל מספר סיבות.
    אומנם דוד ואבנר קרתו ברית אך ניתן היה לראות שעל אף ההסכם, שני הצדדים לא בטחו אחד בשני וזאת בגלל שכשניפגש אבנר עם דוד לראשונה הביא אתו אבנר עוד 20 אנשים נוספים מחשד שדוד עלול לפגוע בו. לאחר פגישתם מדגיש הסופר המקראי את הביטוי המנחה "וילך לשלום". טענתי היא שהביטוי הודגש על מנת למחוק את החשד מעל דוד ולשכנע את הקוראים בכך שלדוד לא הייתה שום כוונת תחילה של פגיעה באבנר. בנוסף, ניתן לצפות התנהגות חשודה של המואשם כששר צבאו, יואב, חוזר. ראשית, נגלת בפנינו העובדה שדוד שלח את יואב לפשיטה צבאית בדיוק בזמן ביקור אבנר כי ידע שיואב לא ייתן לשחרר אותו בקלות, וכך היה יכול לסכן את תכניתו של דוד לצאת חף מפשע מהרצח. ולאחר מכן כשיואב מציג את תלונותיו החריפות למלך, דוד אינו מגיב. צעד זה יכול להעיד לנו שדוד אינו שלל מיואב את הרשות לרצוח את אבנר אבל לא הגיב על מנת שלא לעלות ראיות ברורות למעורבותו. בעקבות זאת, יואב יוצא לרדוף את אבנר ומחזיר אותו לחברון, שם רוצח אותו באותה דרך שאבנר רצח את אחיו כאות לנקמה. כאשר דוד מגלה שאבנר נרצח על ידי יואב, ממהר המלך להצדיק את עצמו וטוען שידו לא הייתה מעורבת בדבר. ומכאן דווקא ניתן להסיק שדוד כן היה מעורב כי הוא ממהר להוריד מעצמו כל אשמה בנושא בהקדם האפשרי ויותר מכל דבר אחר באותו הרגע. בנוסף משתמש דוד בעוד טענה להגנתו ואומר שבזמן הרצח הוא לא היה עד לתכניותיו של יואב ולא ידע איפה הוא נמצא, אך על כך נשאלת השאלה האם באמת יתכן שמלך ישראל עצמו לא ידע איפה שר צבאו? ועוד שצפה בתגובתו השלילית של יואב על כך ששחרר את אבנר לשלום. וכשגומר דוד המלך להציג את טענותיו אנו יכולים לראות כי יואב ואבישי המואשמים ברצח לא מקבלים על עצמם שום עונש מפי דוד על אף תפקידו להיות שופט העם. עם זאת, דוד מקלל את הרוצחים בשביל להראות לעם את דעתו הכעוסה. בזמן ההוא קללות היו נלקחות באופן שלילי ביותר ואדם שקולל האמין שהקללה מסוגלת לשנות את עורך חיו. לכן, משתמש דוד בקללה כמן טיעון לעם שישכנע אותם להאמין בכך שדוד כועס עד כדי כך שהמצב הוביל אותו לקלל את בני משפחתו האישית. ולסיום, בזמן הלווייתו של אבנר דוד קורא לכל העם לספוד ולבכות על מותו והוא עצמו בוכה על קברו ומכריז על כך שיצום. בעיניי הדבר מהווה ניסיון נוסף להוכיח לעם שהוא אבל על מותו של אבנר ולא היה מעורב בו וגם זהו מהלך העוזר לדוד לזכות באמון העם כשמדגיש את צערו ומסרב לאכול כשאנשי העם באים להאכילו בטענה שאיננו מסוגל בשל מותו של אבנר.
    ובגלל הסיבות שזה אתה הוזכרו, אני חוזרת וטוענת שלדוד בן-ישי, מלך ישראל, הייתה מעורבות ברצח אבנר.

    השבמחק
    תשובות
    1. ואווו, יפה מאוד, ממש עורכת דין. שימי לב לפיסוק ולכתיב.

      מחק
  22. כתב תביעה מאת אלול ירין :
    הנדון : חשד למערובתו של דוד ברצח אבנר
    התובע : אלול ירין הנאשם : דוד בן-ישי
    אני (ירין אלול) מאשים את הנ"ל (דוד בן-ישי) וטוען שאין להוציא את מערובתו של הנ"ל (דוד בן-ישי) ברצח אבנר בן-נר מהסיבות האלו:
    • אבנר בגד באיש בושת ולכן סביר שיבגוד גם בדוד.
    • בנוסף, אבנר ביצע את איסוף ישראל ולכן אין צורך בו יותר.
    • לאחר שהנ"ל (דוד בן-ישי) שולח בחזרה את אבנר יואב שואל את הנ"ל (דוד בן-ישי) למה שלחת אותו בחזרה? דבר זה רומז לנ"ל (דוד בן-ישי) שיואב מתבנן לעשות משהו לאבנר, בנוסף דוד טוען שלא ידע שיואב החזיר בחזרה את אבנר.
    • הנ"ל (דוד בן-ישי) טען שהוא לא יודע היכן נמצא שר הצבא שלו, דבר זה הוא אינו הגיוני שהמלך לא ידע היכן שר הצבא שלו וגורם לנו לחשוד עוד יותר במעורבותו.
    • הנ"ל (דוד בן-ישי) הכריז מיד לאחר רצח אבנר שהוא לא ידע מדבר ''וַיִּשְׁמַע דָּוִד מֵאַחֲרֵי כֵן וַיֹּאמֶר נָקִי אָנֹכִי וּמַמְלַכְתִּי מֵעִם יְהוָה עַד-עוֹלָם מִדְּמֵי אַבְנֵר בֶּן-נֵר.'' (ספר שמואל ב',פסוק כ''ח -24 ) דבר זה גורם לנו לחשוד עוד יותר בדוד מכיוון שמיד אחר מותו של אבנר הנ"ל (דוד בן-ישי) מנקה את עצמו מאשמה ומאשים את יואב ואבישי.
    • הנ"ל (דוד בן-ישי) לא מעניש את יואב ואבישי בן-צוריה [האחיינים של הנ"ל(דוד בן-ישי)] כפי שהמלך צריך לעשות – אחד מתפקידיו של המלך הוא "שופט" והוא צריך לשפוט את יואב ואבישי לדין ובמקום זה הוא אומר שאלוהים יעשה כדעתו.
    • הנ"ל (דוד בן-ישי) טוען שקשה לו "להשתלט" על בני צוריה, יואב ואבישי, דבר זה לא הגיוני שהמלך לא מצליח "להשתלט" על שר הצבא שלו ואחיו.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה מאוד. ראה הערותיי בעניין הקללה לחני ונימוקה של מריה בנושא.

      מחק
  23. כתב תביעה מאת לינוי אבוטבול
    על פי הוכחות מקראיות אני מוצאת לנכון כי דוד אשם ולקח חלק ברצח אבנר. טענתי העיקרית בסוגיה זו היא שאבנר בגד באיש בושת וסביר להניח כי יום יבוא ויבגוד גם בו. כאשר דוד ערך משתה הוא הזמין את אבנר ואבנר הביא איתו 20 אנשים מכיוון שפחד שדוד יפגע בו או יהרוג אותו. דוד כרת איתו ברית ושלח את אבנר בשלום (מציין ואומר שלוש פעמים "וילך בשלום"). לאחר מכן המספר המקראי מדווח שיואב חוזר ושואל את דוד למה הוא שחרר את אבנר לחופשי (כי לדעתו הוא הגיע על מנת לרגל). מכך אפשר לראות שהמספר המקראי מגדיל ומעצים את העובדה שדוד לא ידע על דבר . מיד לאחר שיואב הרג את עשהאל, דוד עושה מספר פעולות על מנת שייראו שהוא לא מעורב ברצח ושהעם ייראה את גודל כאבו ואת גודל היגון שלו. הפעולות שעשה בהלוויית אבנר הן: הכרזה על אבל- דוד מבקש מיואב ומהעם לקרוע בגדים ולחגור שק. דוד השתתף בלוויה ובנוסף לכך ספד לאבנר (יכול לרגש את העם ולהראות את חסרונו ואת חשיבותו של אבנר בחייו). הוא בוכה, מקונן וצם. מהדברים הללו אפשר להגיד שהפתגם "על ראש הגנב בוער הכובע" מתאים לפרשה זו מכיוון שדוד מתאמץ לעשות את כל האפשרויות כדי להראות שהוא חף מפשע, שהוא לא ידע עליו ולא מעורב בו.
    גזר דיני לגבי פרשה זו היא שדוד לקח חלק ברצח אבנר בן נר.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה. ראי הערתי בעניין "וילך בשלום" לניקול. שימי לב, כתבת: "מכך אפשר לראות שהמספר המקראי מגדיל ומעצים את העובדה שדוד לא ידע על דבר ". משפט זה סותר את דעתך. אם לא ידע, יתכן שאיננו מעורב. ברור לי שהתכוונת שדוד התעלם, אך שימי לב מה קורה כשלא מדייקים בניסוח.

      מחק
  24. ליאל בן שושן ט'122 בנובמבר 2014 בשעה 8:45

    כתב הגנה מאת ליאל בן שושן.
    חפותו של דוד וחוסר מעורבותו של רצח אבנר.
    לדוד אין שום סיבה או אינטרס להרוג את אבנר, להלן מספר טיעונים המוכיחים את חפותו של דוד:
    לדוד ואבנר הייתה עסקה שברגע שאבנר יחזיר את מיכל לדוד יהיה שלום ביניהם ויובטח לו מקום בצד של דוד. " וישלח דוד את אבנר וילך בשלום " נותן לנו ראיה שאם דוד נותן לאבנר ללכת בשלום אז כנראה שלא היה לו סיבה לרצוח את אבנר.
    בעוד שיואב שולח שליחים אחרי אבנר להשיבו מבור הסיכה וכשחזר אבנר חברונה לקח אותו יואב ודקר אותו בצלע החמישית בלי שדוד ידע. אחרי כן דוד שומע את המאורע ואומר שהוא וכל ממלכתו חפים מפשע ברצח אבנר בן נר. בנוסף לכך אומר דוד לכל העם אשר עם יואב לקרוע בגדם ולחגור שקים ולהספיד בפני אבנר, מה שמוכיח את העצב וחפותו של מרשי ( דוד ). עובדה שלדוד היה אכפת מאבנר ובגלל זה לא הייתה לו סיבה לרצוח את אבנר וזה מוכיח את חפותו של דוד. ולא די בכך אפילו העם שמשתתף בהלוויה רואה את התנהגות המלך ומכריז שדוד חף מפשע, הרי לא ייתכן שקבוצה שלמה טועה, אף שרוב העם היה עם אבנר לפני הרצח וגם טענה זו מוכיחה את חפותו של דוד.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה. יחד עם זאת שים לב לענייני דיוק. "לדוד ואבנר הייתה עסקה שברגע שאבנר יחזיר את מיכל לדוד יהיה שלום ביניהם ויובטח לו מקום בצד של דוד". זהו תנאי לבואו של אבנר לשם דיון בפרטי ההסכם. "בור הסירה". נכון, לא יתכן שכולם טיפשים, או שכן..... ואולי מפחדים או שדוד שחקן טוב.

      מחק
  25. ליה רייזברג ט122 בנובמבר 2014 בשעה 23:37

    הנדון , חפותו של דוד ברצח אבנר בן נר.
    על פי דעתי , דוד לא אשם ברצח אבנר , ואני ואני רוצה להוכיח את חפותו של דוד מהסיבות הבאות :
    כתב ההגנה : ראשית ,בפסוקים 20-23 מציין המספר המקראי את הביטוי "וילך בשלום" שלוש פעמיים ! המטרה של הסופר המקראי היא לציין כי דוד שלח את אבנר בשלום ואין לו שום כוונה להורגו. ולא ידע שיואב נתן פקודה להחזיר את אבנר חזרה.
    שנית לדוד אין שום סיבה לרצוח את אבנר , מצידו הם עכשיו "בני ברית" אך לאומתו יש ליואב יש לפחות 2 אינטרסים לרצוח את אבנר :
    1. נקמה על רצח עשהאל – אחיו (רצח אבנר בדיוק באותו המקום שאבנר רצח את עשהאל)
    2. איום על מעמדו מצד אבנר (יואב פחד כי אבנר יחליף את מקומו)

    שלישית , בנוסף דוד נוקט בשלושה צעדים לאחר מות אבנר , הלוויה אבל וצום – הצום הוא סימן לאבל כבד מצד דוד.
    בנוסף מיד אחרי שדוד שומע על רצח דוד הוא מכריז שאיננו מעורב ומקלל את יואב ואבישי , התנהגות דוד מרמזת לנו על זה שדוד היה מופתע ששמע על הרצח וכל כך כעס עליו , וקרה שהוא התנהג בפזיזות וקילל את האחיין שלו בלי לחשוב פעמיים. (הקללה בתקופת התנ"ך הייתה מאוד משמעותית)

    לסיום , אני חוזרת וטוענת שדוד חף מ פשע ואין לו שום קשר לרצח מכיוון שאין לו סיבות לעשות זו והוא בכלל כלל לא ידע על המזימה של יואב.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה. שימי לב לכתיב ולניסוח. דוד נוקט חמישה צעדים....

      מחק
  26. הנידון: חפותו של דוד וחוסר מעורבותו ברצח אבנר.

    אני גל שנקר טוענת שדוד לא לקח חלק במעשה הרצח.

    על פי הראיות והעובדות שבפרק שמתארות את התנהלותו של דוד מול אבנר נשאלת השאלה איזה סיבה יש לדוד להרוג את האיש שבזכותו יומלך למלך ? אבנר חתם ברית עם דוד , לא ייתכן שדוד יפר הסכם ברית . לפי הסיפור התנכי דוד נבחר ע"י ה להיות למלך וקיבל על עצמו את התפקיד ומכאן ניתן להסיק שה סומך על דוד ועל מעשיו ועובדה כי ה לא העיר לדוד על המקרה.

    ומכאן ניתן לדחות על הסף את האפשרות שדוד יהרוג מישהו שעזר לו לממש את האינטרסים שלו.
    אני רוצה לאזכר את העובדות שכאשר נודע לדוד על רצח אבנר ,דוד קילל את מי שביצע מעשה נתעב זה.
    דוד התאבל על אבנר וציווה על כל העם לעשות כמותו. דוד הספיד את אבנר ובכה עליו. ומכך אנו למדים מעבר לכל ספק שלדוד לא היה מניע להרוג את אבנר .

    ולכן , אני מביעה תמיהה על המחשבה שלכם שדוד לקח חלק ברצח.

    השבמחק
    תשובות
    1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק
    2. יפה מאוד. שילוב הנימוק הדתי - תיאולוגי יפה ומקורי. וראי הערתי בעניין הקללה לחני ותגובתה של מריה בנושא.

      מחק
  27. כתב אישום נגד דוד על מעורבותו וחלקו ברצח אבנר.
    במסגרת ריב אבנר ואיש בושת נראה שאבנר הוא האיש החזק בבית שאול ולא איש בושת לאחר מקרה זה אבנר מחליט באופן עצמאי לעבור לצד דוד מאינטרסים אישיים .אבנר בטוב ליבו רצה לסגור עם דוד עסקה אשר תניב פירות לשני הצדדים. במסגרת עסקה זו אבנר יעבור לצד דוד ואבנר ידאג לכך שכל עם ישראל יקבלו את דוד למלך עליהם, בפסוקים הבאים ניתן להבחין שאבנר פחד מדוד וזאת ניראה בכך שאבנר שלח שליחים ואינו בא בפני דוד "וַיִּשְׁלַח אַבְנֵר מַלְאָכִים אֶל-דָּוִד תַּחְתָּו לֵאמֹר לְמִי-אָרֶץ לֵאמֹר כָּרְתָה בְרִיתְךָ אִתִּי וְהִנֵּה יָדִי עִמָּךְ לְהָסֵב אֵלֶיךָ אֶת-כָּל-יִשְׂרָאֵל". במסגרת עסקה זו אבנר יעבור לצד דוד ואבנר ידאג לכך שכל עם ישראל יקבלו את דוד למלך עליהם.
    דוד לפני הסכמת העסקה מתנה לו משימה והיא החזרת בת שאול, מיכל, עליו כאן ניראה שדוד הוא בן אדם אינטרסנט ואינו חושב על רגשות האנשים האחרים "וַיֵּלֶךְ אִתָּהּ אִישָׁהּ הָלוֹךְ וּבָכֹה אַחֲרֶיהָ עַד-בַּחֻרִים", אבנר אכן עמד במשימה. לאחר המשימה אבנר מבצע את צדו בעסקה בנדיבות ובצורה מלאה ופונה לזקני ישראל ואומר להם לקבל את דוד למלך" וּדְבַר-אַבְנֵר הָיָה עִם-זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר גַּם-תְּמוֹל גַּם-שִׁלְשֹׁם הֱיִיתֶם מְבַקְשִׁים אֶת-דָּוִד לְמֶלֶךְ עֲלֵיכֶם", אבנר פונה באופן אישי לשבט בינימין ומכאן רואים שאבנר הוא בן אדם רגיש ושם לב למצב שלפניו.
    אבנר מודיע לדוד שעם ישראל ובינימן מקבל אותו למלך. לאחר הודעה זאת דוד מחליט לערוך משתה לכריתת הברית בין דוד לאבנר המשתה מעיד לכך שכוונותיו של דוד הם נסתרות מכיוון שדוד רצה לגרום לאבנר להרגיש בנוח ולהוריד כל דאגה מכתפו כשידע שיואב, שר צבאו, לא יהיה נוכח במשתה כדי שלא יגרום לשום מהומה. כשיואב חוזר מהפשיטה הצבאית אשר הבן אדם ששלח אותו הוא הנאשם דוד ומגלה שכרת ברית עם רוצח אחיו. שואל אותו איך זה יכול להיות ששלחת אותו לשלום.
    יואב שולח שליחים להביא את אבנר ולאחר דיבור צמוד מחליט להרוג את אבנר כפי שאבנר שהרג את אחיו .אך נשאלת השאלה : איך זה יכול להיות שהמלך דוד לא יודע היכן שר צבאו נמצא ? ואם הכן ידע יכול להיות שדוד מגניב עין מהרצח שהתרחש?
    כאשר דוד שומע על הרצח הוא מכריז ואומר אני אינני מעורב ואין לי שום קשר לרצח יואב אני שלחתי אותו לשלום והראיתי לאבנר שאין לי שום כוונת זדון , אך עם זאת הוא לא הורג את יואב ומטיל עליו קללה שבתקופת התנך קללה הייתה דבר חמור וחזק, דוד חשש מאבנר שיבגוד בו כמו שבגד באיש בושת ואכן סביר להניח שיבגוד גם בו ובנוסף דוד חשש מאבנר מכיוון שאבנר היה בן בעל מעמד בקרב עם ישראל ופחד שאבנר יביא להתקוממות ולמהפכת ממלכתו. .
    דוד עשה פעולות מתאמצות להוכיח שהוא לא אשם אך זה מראה איך הוא רוצה למחוק כל קשר למעורבותו ולנסות להוכיח את חפותו אשר גורמת לנו לחשוב בחלקו ברצח.
    לאבנר נעשה עוול ומחדל של דוד שלא שלט בשרו ויש עילה מוצדקת לחשדנות למעורבותו של דוד ברצח.

    השבמחק
  28. כתב הגנה להוכחת חפותו וניקיונו של דוד מרצח אבנר ,
    במכתב זה , אני מגנה על דוד ומוכיחה את חפותו ומנקה אותו מכל האשמה כלשהי בנוגע לרצח אבנר .
    אחד הנימוקים העולים מין הכתוב שעוזרים לי לבסס את עמדתי לגבי הוכחת חפותו של דוד
    נמצא בשמ"ב פרק ג פסוק 21 (וַיְשַׁלַּח דָּוִד אֶת-אַבְנֵר, וַיֵּלֶךְ בְּשָׁלוֹם ) אחרי שדוד שלח את אבנר לשלום ובמקרא ביטויי זה מופיע שלוש פעמים וזה מוכיח שאין לו שום כוונה לפגוע בו , יואב ניגש אל דוד ואומר לו מדוע שלח אותו לשלום ?! . כאשר יואב יצא מעם דוד
    שלח שליחים לקרוא לאבנר חזרה אך דוד לא ידע זאת, וזה עוד נותן לנו סיבה לחפותו של דוד ודבר זה מבוסס בפסוק 26
    (וַיֵּצֵא יוֹאָב, מֵעִם דָּוִד, וַיִּשְׁלַח מַלְאָכִים אַחֲרֵי אַבְנֵר, וַיָּשִׁבוּ אֹתוֹ מִבּוֹר הַסִּרָה; וְדָוִד, לֹא יָדָע.)
    בפסוק 27 מופיע רצח אבנר (וַיַּכֵּהוּ שָׁם, הַחֹמֶשׁ--וַיָּמָת, בְּדַם עֲשָׂהאֵל אָחִיו)
    אפשר לראות שזאת נקמת דם בעקבות רצח משפחה של יואב – וזאת עוד אחת מין הוכחות המראות לנו שהרוצח הוא לא דוד . במשך , אפשר לראות שכאשר דוד שומע על הבשורה הוא מדגיש את זה שהוא חף מפשע ולא אשם בדבר זה מכיוון ..( וַיִּשְׁמַע דָּוִד, מֵאַחֲרֵי כֵן, וַיֹּאמֶר נָקִי אָנֹכִי וּמַמְלַכְתִּי מֵעִם יְהוָה, עַד-עוֹלָם--מִדְּמֵי, אַבְנֵר בֶּן-נֵר.)
    אני חוזרת וטוענת שדוד חף מפשעה בשל המעשים שהוא עושה דוד לאחר רצח אבנר
    דוד , מכריז על אבל ומבקש מיואב והעם לקרוע בגדים ולחגור שק. דוד משתתף בלוויה והוא סופד לאבנר ,העם ודוד בוכים , ודוד מקונן וצם (יֹּאמֶר דָּוִד אֶל-יוֹאָב וְאֶל-כָּל-הָעָם אֲשֶׁר-אִתּוֹ, קִרְעוּ בִגְדֵיכֶם וְחִגְרוּ שַׂקִּים, וְסִפְדוּ, לִפְנֵי אַבְנֵר, וַיְקֹנֵן הַמֶּלֶךְ אֶל-אַבְנֵר , וַיִּשָּׁבַע דָּוִד לֵאמֹר, כֹּה יַעֲשֶׂה-לִּי אֱלֹהִים וְכֹה
    יֹסִיף, כִּי אִם-לִפְנֵי בוֹא-הַשֶּׁמֶשׁ אֶטְעַם-לֶחֶם, אוֹ כָל-מְאוּמָה.)
    דוד חף מפשע מכל האשמה וניסיון להתנכל לדוד .

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה. שימי לב לכתיב, לניסוח ולבהירות.

      מחק
  29. כתב תביעה נגד דוד
    להלן טיעוניי: התביעה תרצה להאשים את דוד בן ישי כשותף לרצח אבנר בן נר מכיוון שכבר בהתחלה אבנר ניגש לדוד בכדי להצטרף לצד של דוד, כבר אז דוד הציב תנאי כדי שאבנר יצטרף ולזמן מה לאחר מכן נערך משתה ומבין המוזמנים היה גם אבנר בן נר . אבנר בא למשתה עם 20 "שומרי ראש" כבר פה אפשר להבין שהאמינות והנאמנות היא מעורערת מאוד ולא יציבה, לאחר מכן אבנר יצא מהמשתה, כדי להמשיך ולגייס עבורו תומכים. יואב יצא לרדוף אחרי אבנר, בטענה שאבנר בא לרגל אחרי דוד וכשיואב השיג את אבנר הגיע בטענה שרוצה לדבר עם אבנר בארבע עיניים אך למעשה משך אותו למקום מבודד ותקע בוא חרב בצלע החמישית (דבר זה אפשר לראות כמעיין נקמה על זה שרצח את אחיו עשאהל), ובאו לא נשכח מכובדיי שלפי דעתי רשום יותר מדי "נשלח" "וילך" בשלום לפי דעתי דוד היה מעורב בגלל שגם ידע שיואב יהיה קרוב לאבנר וגם יד שיש לו מניע "הריגת עשהאל בקרב" וגם לאחר הרצח מדוע דוד לא מעניש או מגרש את יואב הרי יואב רצח את אבנר אבל אבנר הרג את עשהאל במלחמה אלו שני דברים שונים לגמרי מלחמה היא מלחמה ורצח הוא רצח הרי דוד רק מקלל את אבנר ולא עושה דבר מעבר לזה.
    על פי עובדות אלה אני מסיק כי דוד אכן קשור לרצח אבנר .

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה. שים לב לפיסוק. כיצד הופך התנאי שדוד הציב לטיעון בידי התביעה? לא נימקת. ניסוח בהיר יותר היה מתקבל בקולות שימחה. וראה הערתי בעניין הקללה לניקול ונימוקה של מריה בנושא.

      מחק
  30. כתב תביעה- מדינת ישראל נגד המלך דוד.
    אישום- רצח אבנר.
    מן הכתוב ניכר לנו כי יואב בן צרויה הוא רוצחו של אבנר, אך גם מן הכתוב עולות חשדות לגבי מעורבותו של דוד בעניין. דוד ואבנר חתמו על הסכם, אחרי שהם חתמו דוד שולח את אבנר "לשלום" אך הוא בעצם שולח אותו למותו. הסופר המקראי מציין את המשפט "וילך לשלום" שלושה פעמיים למען האירוניה ובעצם יש לכך הוכחה כשיואב מכריז על מותו של אבנר, דוד מיד מכריז שהוא איננו מעורב ומטיל את האשמה על יואב ואבישי.
    לאחר מכן דוד מכריז על אבל ממלכתי בפני כל בני ישראל, הוא משתתף בלוויה של אבנר ומקונן עליו והוא צם אך בעצם זה רק בכדי לשכנע את בני ישראל כי הוא חף מפשע ואין לו קשר לרצח אבנר. מעשים אלו מעלים חשד האם בעצם לדוד יש מניע נסתר בכל ההצגה הזו והיא להוציא את עצמו חף מפשע ונקי. ומה שעוד יותר מעלה חשד הוא התגובה של דוד, הוא מגזים ומקצין בתגובותיו וזוהי התנהגות של אדם אשם. ("על ראש הגנב בוער הכובע").
    דוד לא מעניש את יואב ואבישי אלא מסתפק בקללה, בניגוד לתפקיד המלך המשמש כשופט.
    מכאן עולה עוד חשד האם הרצח היה מתוכנן מראש ודוד תכנן את הכל בכדי להיפטר מאבנר.
    מכאן נמצא כי לדוד יש קשר ברצח אבנר למרות נוכח העובדה שאין ראיות ממשיות המוכיחות את אשמתו.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה מאוד. יואב לא מכריז על מותו של אבנר. את לא מוציאה מכלל אפשרות את מעורבותו. ראי הערותיי לעומר בעניין הקללה.

      מחק
  31. כתב תביעה נגד דוד בן ישי מאת בן ברוך יוהד
    הנדון : מעורבותו של דוד בן ישי ברצח אבנר בן נר.
    דוד היה צריך לשאת באחריותו של יואב מכמה סיבות:
    1) דוד שולח את יואב לפשיטה צבאית וכשיואב שב, הוא מבין שאבנר היה בחברון. לכן יואב שולח שליחים להחזיר את אבנר.
    2) דוד לא ידע על זה שיואב שלח שליחים להחזיר את אבנר (דבר זה לא הגיוני מכיוון שהמלך צריך לדעת היכן שר הצבא שלו )
    3) מיד כשדוד שומע על הרצח הוא מכריז שאיננו מעורב ומטיל את האשמה על יואב ואבישי ומקלל אותם (אחד מתפקידו של המלך הוא לשפוט את העם)
    4) דוד מוציא את אבנר ואבישי רעים ואומר ש ה' יעשה מה שבדעתו.
    5) לאחר שיואב חוזר מהפלישה הצבאית, הוא פונה לדוד ואומר לו" מה עשיתה הנה בא אבנר אליך למה זה שלחתו וילך הלוך". דבר זה רומז לנו על זה שיואב מתכנן לפגוע באבנר.
    בנוסף לכך :ליואב יש כמה אינטרסים להרוג את אבנר:
    1) נקמה על רצח עשהאל
    2) אבנר מאיים על מעמדו של יואב כשר צבא מכיוון שאבנר היה שר צבא בכיר יותר ומנוסה יותר ויואב חושש על מעמדו.
    6) בנוסף, אין להוציא את מעורבותו של דוד מכיוון שאבנר בגד באיש בושת לכן סביר להניח שיבגוד גם בו.
    7) אבנר אסף את כל ישראל וכולם בחרו לכרות ברית עם דוד ולכן אין "צורך" בו יותר.
    8) המספר המקראי מציין יותר משלושה פעמים שדוד שילח את אבנר לשלום.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה. שים לב, כתב תביעה בדומה לפסקת טיעון, מכיל משפטים עם מילות קישור. את האינטרסים היית צריך למנות ב, א', ב'. מכיוון שהרצף המספרי לא ברור.

      מחק
  32. נסטיה פלשוק ט'129 בנובמבר 2014 בשעה 21:09

    הנדון: סעיפי הוכחה לחפותו של דוד מרצח אבנר
    חפותו ונקינו של דוד מרצח אבנר.

    קודם כל, אין שום מקור, עדים או הוכחות המעידים על כך שדוד רוצח. לא כתוב בתנך שאנשים ראו שהוא עשה את זה.

    שנית, דוד עורך משתה לכבוד אבנר, ולכן אין לו שום סיבה לרצוח אותו ולכן גם אין סיבה שנראית למעורבותו של דוד ברצח.

    כמו כן, אחר שאבנר מת, דוד מכריז על אבל קורע בגדים ומבקש מהעם לעשות כך ומיואב– כך שגם דוד קינן וצם.
    לאחר מכן ניתן לראות, שהעם ראה את דוד חף מפשע עפ"י הפעולות שביצע.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה. יש מקום לטיעונים ונימוקים נוספים. דוד קונן, לא קינן.

      מחק
  33. הנושא;כתב הגנה שמוכיח את חפותו של המלך דוד
    כובד השופט;אני מדבר כעורך דינו של המלך דוד,כנציגו שלך המלך דוד ברצוני להסביר לכם למה המלך דוד הוא חף מפשע מהאשמה של רצח אבנר.
    דבר ראשון,הרוצח של אבנר (יואב) פעל מתוך אינטרסים של עצמו,הוא לא קיבל כל פקודה מדוד להרוג את אבנר.עוד יתר על כך,אפשר לראות שאחרי שאבנר נהרג דוד הרגיש צער רב.
    בנוסף לכך למלך דוד לא היה כל אינטרס להרוג את אבנר,הוא לא רצה להיפטר ממנו,ההפיך מכך,הוא עדיין היה צריך את אבנר כדי לקדם את האינטרסים של הממלכה.
    כלומר;דוד היה צריך את אבנר בגלל נסיונו כשר צבא ובגלל השפעתו על בית איש בושת,לכן לדוד לא היה כל סיבה לתת לאבנר למות.
    אני מקווה שאחרי ששמעתם את נימוקי אתם תקבעו שהמלך דוד הוא חף מפשע.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה. שים לב לניסוח ולפיסוק. אהבתי במיוחד את טיעון הניסיון הצבאי.

      מחק
  34. בוטנריו עידו ט17 בדצמבר 2014 בשעה 23:07

    כתב הגנה:
    לפני כמה ימים חל אירוע בו אחיינו של דוד, יואב בן-צרויה, דקר את שר הצבא של שאול, אבנר בן-נר.
    הדקירה בוצעה בצלעו החמישית של אבנר.
    לפי החומר שבידיי, ראיתי שלפני לא מעט זמן, אבנר בן-נר דקר את עשהאל בן-צרויה אחיו של יואב.
    יואב דקר את אבנר בצלע החמישית, זהו אותו המקום בו אבנר דקר את עשהאל ולפי זה מצאתי כי, רצח אבנר הוא בעצם נקמתו של יואב.
    דוד שלח את אבנר לשלום בלי שום כוונת זדון, והביא שליחים שילוו אותו, כשהגיע אבנר לחברון, יואב חכה לו וביקש ממנו לבוא לדבר איתו ליד השער.
    יואב דיבר עם אבנר טובות וכשסיימו לדבר דקר יואב את אבנר בצלעו החמישית.
    כאשר נודע לדוד מה שקרה, אמר דוד שהוא לא קשור למעשה, שהוא חף מפשע.
    לטענתי, לא היה שום קשר לדוד עם מה שקרה בחברון, לדוד אפילו לא היה חלק במקרה ולא ידע שזה מה שהולך לקרות.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה. שים לב חזרת הרבה פעמים על נושא הצלע החמישית שהיה ברור כבר בפעם הראשונה שהזכרת. יש נימוקים מגוונים, אל תחזור על אותו עניין מס' פעמים.

      מחק