יום רביעי, 5 באוקטובר 2011

שעבוד בנ"י במצרים

לתלמידיי שלום.

במהלך השיעורים הקרובים נעסוק בסוגיות ערכיות העולות מספר שמות.
בפעילות זו נתמודד עם משמעות המושג שעבוד והשלכותיו.

כתבו האם לדעתכם יש לנו זכות לשעבד בני אדם? נמקו.
מה אנו גוזלים מאותו אדם ששעבדנו, הסבירו?
האם ניתן להתמודד עם גידול דמוגרפי מבלי לשעבד? הציעו פתרונות.
כתבו פסקה עד עשר שורות והציעו פתרונות.

עבודה נעימה,
גאה בכם,
אורן.

תגובה 1:

  1. פרבדניקוב מלי ז'116 בינואר 2014 בשעה 2:41

    לדעתי , מצד אחד משה יכול להנהיג כי יש לו יכולות הנהגה, אך מצד שני יש לו חסרונות.
    בחלק השני של פרק ב', משה יוצא אל אחיו ומתערב בשלושה סכסוכים, שבסופו של דבר משפיעים על חייו. בסכסוך הראשון משה ראה איש מצרי מכה איש עברי- מביט לכל צד רואה כי אין איש, הורג את המצרי וקובר אותו בחול. בסכסוך השני משה ראה שני אנשים עברים רבים, הוא החליט להתערב והאשים את אחד מן העברים, לאחר מכן העברי שהואשם אמר לו איך אתה מעז לומר לי מה לעשות אם אתה רצחת.
    לעומת זאת, משה היה רעה צאן מה שמסמן על כושר מנהיגות בדמותו של משה, ויש לו יכולת הנהגה, כלומר, הוא יוכל להנהיג את בנ"י.
    לסיכום, דמות משה היא דמות מורכבת- מצד אחד משה אמיץ, אוהב לעזור לאדם חלש הנתון במצוקה, יוזמתי, בעל כושר מנהיגות, מעוניין לפתור סכסוכים ולהשכין שלום אך מצד שני לוקח את החוק לידיים ורוצח.

    השבמחק